پایان نامه کنترل سرعت(گشتاور) و شار موتور القایی بر اساس روش کنترل مستقیم گشتاور…
197,000 تومانمقطع: کارشناسی ارشد
تعداد صفحات: ۹۸ صفحه
رشتــه : مهندسی برق
بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.
توضیحات:
کنترل سرعت(گشتاور) و شار موتور القایی بر اساس روش کنترل مستقیم گشتاور با استفاده از کنترلکننده مبتنی بر پسیویتی
چکیده
در این پایاننامه مبحث کنترل مبتنی بر پسیویتی برای موتور القایی بررسی گردیده است. با تعریف سیستمهای اولر-لاگرانژ و پسیویتی و اثبات پسیو بودن آنها و اثبات اینکه موتورهای القایی با فرضیات قابل قبولی جزء این نوع سیستمها هستند، کنترلکننده مبتنی بر پسیویتی موتور القایی طراحی و شبیهسازی میگردد. این کنترلکننده با اعمال تغییراتی در سیستم تزریق میرایی و دیگر قسمتها بهبود پیدا میکند. مهمترین ویژگی روند طراحی کنترلکننده پیشنهادی این است که بر مبنای خاصیت ورودی–خروجی پسیویتی میباشد، بنابراین عموماً نیازی به اندازهگیری تمامی حالات جهت بدست آوردن اهداف کنترلی ندارد. سیستمهای پسیو برای کنترل بسیار ساده میباشند. یک خصوصیت مهم پسیویتی این است که پسیویتی از مفهوم حالت مستقل است. بنابراین فیدبک حالت شرط لازم برای تحقق اهداف کنترلی نیست.
کلمات کلیدی: اولر-لاگرانژ، پسیویتی، موتور القایی، فیدبک حالت
فهرست مطالب
عنوان صفحه
۱- پیشینه پژوهش ۵
۱-۱- مقدمه ۵
۱-۲- پیشینه کنترل موتور القایی ۷
۱-۳- پیشینه تاریخی کنترل مبتنی بر پسیویتی ۸
۱-۴روند کاربردی کردن کنترل سیستمها ۹
۲- انواع روشهای کنترل ماشینهای القایی ۱۰
۲-۱- مقدمه ۱۰
۲-۲- انتخاب یک سیستم کنترل ماشین الکتریکی ۱۰
۲-۳- سیستمهای کنترل ماشینهای جریان مستقیم ۱۱
۲-۴- سیستم های کنترل ماشینهای جریان متناوب ۱۱
۲-۴-۱- کنترل سیستم درایو موتور القایی به روش اسکالر ۱۲
۲-۴-۲- کنترل سیستم درایو موتور القایی به روش برداری (جهتیابی میدان) ۱۳
۲-۴-۳- خطی سازی با فیدبک دینامیکی موتور القایی ۱۵
۲-۴-۴ کنترل مستقیم گشتاور(DTC) 17
۳- سیستمهای اولر-لاگرانژ و سیستمهای پسیو ۲۰
۳-۱- مقدمه ۲۰
۳-۲- سیستمهای اولر-لاگرانژ ۲۱
۳-۳- سیستمهای پسیو ۲۱
۳-۴- کنترل مبتنی برپسیویتی (PBC) چیست؟ ۲۷
۳-۵- معادلات اولر-لاگرانژ در حرکت ۲۸
۳-۵-۱تعریف معادلات EL و پارامترهای EL 28
۴- سیستمهای اولر-لاگرانژ و پسیویتی در موتور القایی ۳۰
۴-۱- مقدمه ۳۰
۴-۲- مزیتهای کنترل مبتنی بر پسیویتی ۳۱
۴-۳- مدل لاگراژ ومسأله کنترل ۳۲
۴-۴- معادلات EL برای ماشینهای AC 33
۴-۵- روش مبتنی بر پسیویتی برای طراحی کنترلکننده ۳۶
۴-۵-۱- تجزیه فیدبکی زیر سیستمهای پسیو ۳۶
۴-۵-۲- روند طراحی ۳۷
۴-۶- مدل موتور القایی ۳۸
۴-۶-۱- معادلات دینامیکی ۳۸
۴-۶-۲- بعضی از ویژگیهای کنترلی مدل ۴۰
۴-۶-۲-۱- ویژگیهای ورودی-خروجی ۴۰
۴-۶-۲-۲- ویژگیهای هندسی ۴۱
۴-۶-۳- تعریف مسأله رهگیری سرعت ونرم شار رتور ۴۲
۴-۷- یک PBC حلقهای تودرتو ۴۲
۴-۷-۱- کنترل مبتنی بر پسیویتی بدون مشاهدهگر ۴۳
۵- نتایج شبیهسازی ۴۹
۵-۱- مقدمه ۴۹
۵-۲- مقادیر اولیه و پارامترهای اعمال شده به کنترلکننده ۴۹
۵-۳- نتایج شبیهسازی کنترل کننده ارائه شده توسط اورتگا ۵۰
۵-۳-۱- نتایج شبیهسازی با ثابت بودن شار مرجع و بیباری ۵۰
۵-۳-۲ نتایج شبیهسازی با ثابت بودن شار مرجع و اعمال گشتاور بار به موتور ۵۱
۵-۳-۳ نتایج شبیهسازی با اعمال تغییرات در شار مرجع رتور ۵۲
۵-۳-۴ نتایج شبیهسازی عملکرد سرعت پایین موتور ۵۳
۵-۴ نتایج شبیهسازی کنترل کننده پیشنهادی ۵۴
۵-۴-۱ نتایج شبیهسازی کنترل سرعت با ثابت بودن شار مرجع رتور و بیباری ۵۴
۵-۴-۲ نتایج شبیهسازی با ثابت بودن شار مرجع و اعمال گشتاور بار به موتور ۵۵
۵-۴-۳ نتایج شبیهسازی با اعمال تغییرات در شار مرجع رتور ۵۶
۵-۴-۴ نتایج شبیهسازی در سرعت پایین رتور ۵۷
۵-۵ نتیجهگیری ۵۸
۵-۶ پیشنهادها ۵۸
منابع ۵۹
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .