انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

99000 تومان
پایان نامه عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۱۱۵ صفحه
رشتــه : علوم تربیتی – روانشناسی

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

 

چکیده

این تحقیق با هدف بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطه شهر نیشابور از سه بعد دینی ، خانوادگی و ملی شکل گرفته است. فرضیات اصلی این تحقیق عبارتند از : جنس، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران که بر هویت اجتماعی دانش آموزان موثر می باشند .

این تحقیق به شیوه پیمایشی انجام شده و از تکنیک پرسشنامه برای جمع آوری داده ها استفاده شده است . جامعه آماری تمام دانش آموزان پایه اول و دوم و سوم متوسطه نیشابور (۱۵۳۳۶ نفر) می باشند . حجم نمونه ۳۷۵ نفر شد که ۱۹۰ نفر دانش آموز پسر و ۱۸۵ نفر دانش آموز دختر را در بر می گیرد . شیوه نمونه گیری قشر بندی است که نمونه ها از رشته های عمومی ، انسانی ، تجربی ، ریاضی ، فنی و حرفه ای و کار و دانش به تفکیک جنس و پایه تحصیلی به صورت تصادفی انتخاب شده است . تجزیه و تحلیل داده ها با  استفاده از t-test و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) و تحلیل مسیر صورت گرفته است .

نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای مستقل (میزان رضایت از خود ، درونی شدن ارزشها، هماهنگی ارزشهای گروهی و تایید دیگران ) با متغیر وابسته هویت اجتماعی و سه بعد آن (ملی ، دینی، خانوادگی) رابطه معنا دار مثبت وجود داشت . یعنی با افزایش متغیرهای مستقل متغیر وابسته هم افزایش می یابد . و بین متغیر پایگاه اقتصادی- اجتماعی با هویت اجتماعی رابطه معناداری وجود نداشت . ولی با بعد ملی رابطه معنا دار و معکوس و با بعد خانوادگی رابطه معنادار و مثبت وجود داشت . یعنی هر چه پایگاه اقتصادی – اجتماعی والدین بالاتر باشد ، هویت ملی آنان ضعیف تر و هویت خانوادگی آنها ، قوی تر می شود . بین متغیر جنس با هویت اجتماعی رابطه معنادار وجود نداشت ولی با بعد دینی رابطه معنا دار وجود داشت . بدین معنا که : دختران هویت دینی قوی تری نسبت به پسران داشتند .

کلید واژه ها : جنس ، پایگاه اقتصادی – اجتماعی ، درونی شدن ارزشها ، هماهنگی ارزشهای گروهی ، تایید دیگران ، رضایت از خود ، هویت اجتماعی ، هویت دینی ، هویت خانوادگی ، هویت ملی

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                          صفحه

چکیده  …………………………………………………………………………………………………………………………….  ۱

فصل اول : طرح تحقیق         

۱-۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………..    ۳

۲-۱ موضوع تحقیق …………………………………………………………………………………………………………     ۳

۳-۱ بیان مساله…………………………………………………………………………………………………………………    ۴

۴-۱ اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………………………………..     ۴

۵-۱ اهداف تحقیق …………………………………………………………………………………………………………..     ۵

۶-۱ محدود زمانی و مکانی تحقیق……………………………………………………………………………………..       ۵

۷-۱پیشینه تحقیق……………………………………………………………………………………………………………..     ۵

۱-۷-۱ تحقیقات داخلی ……………………………………………………………………………………………………     ۵

۲-۷-۱تحقیقات خارجی …………………………………………………………………………………………………..     ۸

۳-۷-۱ جمع بندی نتایج تحقیقات ……………………………………………………………………………………….     ۱۰

۸-۱ تعاریف مربوط به هویت……………………………………………………………………………………………..     ۱۱

۹-۱ موانع و تنگناهای تحقیق …………………………………………………………………………………………….      ۱۴

فصل دوم : مبانی و چارچوب نظری …………………………………………………………………………………..     ۱۶

۱-۲ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………..    ۱۷

۲-۲ مباحث نظری …………………………………………………………………………………………………………..     ۱۷

۱-۲-۲ دورکیم ………………………………………………………………………………………………………………..    ۱۷

۲-۲-۲ پارسونز …………………………………………………………………………………………………………………   ۱۸

۳-۲-۲ ماکس وبر ……………………………………………………………………………………………………………..   ۲۰

۴-۲-۲ کنش متقابل نمادی………………………………………………………………………………………………….     ۲۲

۵-۲-۲ کولی …………………………………………………………………………………………………………………….   ۲۳

۶-۲-۲ مید ……………………………………………………………………………………………………………………….  ۲۴

۷-۲-۲ گافمن……………………………………………………………………………………………………………………   ۲۶

۸-۲-۲ نظریه هویت (بورک) ……………………………………………………………………………………………….    ۲۷

 

عنوان                                                                                                          صفحه

۳-۲ چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق …………………………………………………………………………..       ۳۰

۴-۲ پرسشهای تحقیق ……………………………………………………………………………………………………..      ۳۱

۵-۲ فرضیات تحقیق ……………………………………………………………………………………………………….      ۳۱

۶-۲ الگوی نظری و تحلیلی تحقیق……………………………………………………………………………………….     ۳۲

فصل سوم : روش تحقیق ………………………………………………………………………………………………..      ۳۴

۱-۳ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………      ۳۵

۲-۳ نوع تحقیق………………………………………………………………………………………………………………      ۳۵

۳-۳ تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………..         ۳۵

۱-۳-۳ تعریف نظری متغیرهای تحقیق ………………………………………………………………………………        ۳۵

۲-۳-۳ تعریف عملی متغیرهای تحقیق………………………………………………………………………………..       ۳۸

۴-۳ متغیرهای مستقل و وابسته ………………………………………………………………………………………….      ۴۲

۵-۳ شاخص سازی متغیر های تحقیق …………………………………………………………………………………      ۴۳

۱-۵-۳ شاخص سازی متغیرهای مستقل ………………………………………………………………………………      ۴۳

۲-۵-۳ شاخص سازی متغیرهای وابسته ………………………………………………………………………………       ۴۵

۶-۳ قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) ……………………………………………………………………….     ۴۶

۷-۳ اعتبار تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………..    ۴۷

۸-۳ جامعه آماری………………………………………………………………………………………………………………..  ۴۷

۹-۳ تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری……………………………………………………………………………       ۴۸

۱-۹-۳ تعیین حجم نمونه ……………………………………………………………………………………………………    ۴۸

۲-۹-۳ شیوه نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………….    ۴۹

۱۰-۳ واحد تحلیل………………………………………………………………………………………………………………   ۵۰

۱۱-۳ تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات ……………………………………………………..      ۵۰

۱۲-۳ روش تجزیه و تحلیل اطلاعات…………………………………………………………………………………..      ۵۰

فصل چهارم : یافته ها و دستاوردهای تحقیق…………………………………………………………………………..   ۵۱

۱-۴ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….    ۵۲

۲-۴ توصیف دستاوردهای تحقیق ………………………………………………………………………………………..     ۵۲

۱-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس ……………………………………………………………       ۵۲

عنوان                                                                                                          صفحه

۲-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی ………………………………………………..         ۵۳

۳-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی……………………………………………….         ۵۳

۴-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر………………………………………………         ۵۴

۵-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر………………………………………………        ۵۴

۶-۲-۴ بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده………………………………………         ۵۵

۷-۲-۴ بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان ……………………………………………………………….       ۵۷

۸-۲-۴ بررسی میزان تایید دیگران ……………………………………………………………………………………….     ۵۸

۹-۲-۴ بررسی میزان درونی کردن ارزشها ……………………………………………………………………………       ۵۹

۱۰-۲-۴ بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی ………………………………………………………………         ۶۰

۱۱-۲-۴ بررسی میزان پایگاه اقتصادی – اجتماعی دانش آموزان …………………………………………………      ۶۱

۱۲-۲-۴ بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان ………………………………………………………………….        ۶۲

۱۳-۲-۴ بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان ……………………………………………………………        ۶۳

۱۴-۲-۴ بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان …………………………………………………………………….      ۶۴

۱۵-۲-۴ بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان ……………………………………………………………..       ۶۵

فصل پنجم : تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق……………………………………………………………………..     ۶۶

۱-۵ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………….    ۶۷

۲-۵ آزمون فرضیات………………………………………………………………………………………………………….     ۶۷

۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۱: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان …………………      ۶۷

۱-۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان ……………………      ۶۸

۲-۱-۲-۵آزمون فرضیه ۲/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان………………       ۶۸

۳-۱-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۱ : بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان …………………….      ۶۹

۲-۲-۵آزمون فرضیه ۲ : بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی اجتماعی» و« هویت اجتماعی»….  ۶۹

۱-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» ………….       ۷۰

۲-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» …..        ۷۰

۳-۲-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۲ : بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» ……………       ۷۱

۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۳: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» ……………………        ۷۱

۱-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۳ : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» ………………………..      ۷۱

عنوان                                                                                                          صفحه

۲-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۳ : بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»………………….       ۷۲

۳-۳-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۳: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»…………………………..       ۷۲

۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»……………………………     ۷۳

۱-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۴: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» ……………………………..      ۷۳

۲-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ……………………………….      ۷۴

۳-۴-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۴ :بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» ………………………………      ۷۴

۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» ………………       ۷۴

۱-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» …………………..       ۷۵

۲-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۵: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» …………….       ۷۵

۳-۵-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۵ :بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» …………………….      ۷۶

۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۶ : بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»……..       ۷۶

۱-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۱/۶: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»………….        ۷۷

۲-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۲/۶ :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»…..         ۷۷

۳-۶-۲-۵ آزمون فرضیه ۳/۶ :بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»………….         ۷۸

۳-۵ تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) ……………………………………………………………………….       ۷۸

۱-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت دینی ……………………………………………………………………………….      ۷۸

۲-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی ……………………………………………………………………………    ۸۰

۳-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت ملی…………………………………………………………………………………..     ۸۲

۴-۳-۵ تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی………………………………………………………………………….       ۸۴

۴-۵ تحلیل مسیر……………………………………………………………………………………………………………….   ۸۶

فصل ششم : نتیجه گیری و پیشنهادها ………………………………………………………………………………….     ۹۲

۱-۶ خلاصه تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….  ۹۳

۲-۶ جمع بندی و نتیجه گیری …………………………………………………………………………………………….    ۹۴

۳-۶ پیشنهادها…………………………………………………………………………………………………………………….  ۹۹

فهرست منابع و ماخذ …………………………………………………………………………………………………………  ۱۰۲

پیوست

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی