انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران اداره آموزش و پرورش

99000 تومان
پایان نامه بررسی رابطه بین اثربخشی ارتباطات سازمانی و منابع قدرت مدیران اداره آموزش و پرورش

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۱۹۰ صفحه
رشتــه : علوم تربیتی

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

مقدمه

دنیایی را تصور کنید که در آن «ارتباط«وجود ندارد؛ در این دنیا انسان،تنها و انفرادی زندگی می کند و هرگز مشارکتی در تجربه اندوزی و علم ورزی ندارد! هرگز نمی تواند برای فائق آمدن بر مشکلات و محدودیتهای شخصی،از اتحاد و یکپارچگی برخوردار شود! هرگز سهمی در اختراعات نداشته و از شانس و فرصت زیادی بهره مند نخواهد شد! در چنین جهانی انسان نمی تواند از دیگران تاثیر بپذیرد و به گونه ای متقابل بر آنان تاثیر بگذارد. در یک کلام:تصور چنین جهانی اگر ناممکن نباشد،دشوار است.

این تصور بسیار مشکل است؛ زیرا ارتباط طرح چنین سوالی را درزندگی بشری از میان برده و غیر قابل بحث نموده است. دنیایی که ما در آن بسر می بریم بسیار مبهم و پیچیده است. در جهانی بدون وجود ارتباط، تمدن- به مفهومی که امروز می شناسیم- امکان وجود و ظهور نداشته است. ما به وسیله ارتباط،موفق شده ایم علوم و آموخته ها و تلاشهایمان راتجزیه و ترکیب کنیم. تواناییها و تلاشها و آموخته های علمی ما را قادر ساخته است تا ظرفیت علمی،تکنولوژی و فرهنگی مان توسعه یافته و رو به تکامل و تعالی بروند بدون وجود یک زمینه مناسب برای ایجاد ارتباط با یکدیگر در سطحی قابل قبول انسان هرگز نمی توانست موقعیت ما قبل تاریخ را پشت سر گذاشته و به پیشرفتهای کنونی دست یابد.

ارتباط از این جهت مهم است که سازماندهی را امکان پذیر می سازد و سازمانها نیز به نوبه خود افراد را قادر می سازند تا در روش زندگی به سیستمهای سازمان یافته موجود دسترسی پیدا کنند. در هر حال اهمیت و مفهوم واقعی یک ارتباط خوب می تواند از دیدگاه ها و جنبه های گوناگون مورد توجه قرار گیرد.

بنا به تعریف، سازمانها برای بقای خود به کنش و واکنش متقابل و یا ارتباط نیاز دارند بنابراین منطقی است اگر بگوئیم درک و شناخت بهتری از ارتباط موجب ارتقای سازمانها می شود.

از طرف دیگر قدرت به عنوان یک عامل و عنصر بسیار مهم در اداره امور جوامع و سازمانها همواره دلمشغولی دولتمردان و مدیران بوده است. مدیران،قدرت را به عنوان جزئی بسیار سازنده در ساختار سازمان و وسیله اجرای تــعهــــدات آن می دانند.

 

فهرست مطالب

عنوان                                                      صفحه

چکیده

فصل یکم : مقدمه پژوهش

۱-۱- عنوان تحقیق: ……………………………… ۱

۱-۲- مقدمه ……………………………………. ۱

۱-۳- بیان مساله: ………………………………. ۲

۱-۴- اهمیت و ضرورت پژوهش ……………………….. ۷

۱-۵-‌ اهداف پژوهش: ……………………………… ۹

الف- هدف کلی: …………………………………. ۹

ب – اهداف جزئی:………………………………… ۹

۱-۶- پرسشهای پژوهش: …………………………… ۹

الف- اصلی:…………………………………….. ۹

ب- فرعی:………………………………………. ۹

۱-۷-‌ متغیرهای پژوهش: …………………………… ۱۰

متغیر پیش بین:…………………………………. ۱۰

متغیر ملاک:……………………………………. ۱۰

متغیر تعدیل کننده ……………………………… ۱۰

متغیر کنترل …………………………………… ۱۰

۱-۸-‌ تعاریف علمی واژه ها:……………………….. ۱۰

۱-۹- تعاریف عملیاتی واژه ها: ……………………. ۱۴

 

فصل دوم : بررسی پیشینه پژوهش

مقدمــه……………………………………….. ۱۶

الف- بررسی نظریه‌ها……………………………… ۱۹

۲-۱- ارتباطات………………………………….. ۱۹

۲-۱-۱- اهمیت ارتباطات…………………………… ۱۹

۲-۱-۲- تعاریف ارتباطات………………………….. ۲۲

۲-۱-۳- فرآیند ارتباط……………………………. ۲۶

۲-۱-۳-۱- منبع …………………………………. ۲۶

۲-۱-۳-۲- رمزگذاری………………………………. ۲۷

۲-۱-۳-۳- وسیله…………………………………. ۲۷

۲-۱-۳-۴- رمزگشایی………………………………. ۲۸

۲-۱-۳-۵- دریافت کننده…………………………… ۲۸

۲-۱-۳-۶- بازخورد……………………………….. ۲۹

۲-۱-۴- مسیر ارتباطات……………………………. ۲۹

۲-۱-۴-۱- ارتباطات عمودی…………………………. ۲۹

الف- مسیر رو به پایین…………………………… ۲۹

ب- ارتباطات رو به بالا…………………………… ۳۰

۲-۱-۴-۲- ارتباطات در سطح افقی……………………. ۳۱

۲-۱-۵- مدل ارتباطات…………………………….. ۳۲

۲-۱-۶- اصول ارتباطات……………………………. ۳۵

۲-۱-۷- ارتباطات سازمانی از دیدگاه مکاتب مختلف مدیریت.. ۳۸

۲-۱-۷-۱- دیدگاه کلاسیک‌ها در مورد ارتباطات:…………. ۳۸

۲-۱-۷-۲- نظریه نئوکلاسیک‌ها و ارتباطات……………… ۴۰

۲-۱-۷-۳- دیدگاه سیستمی در مورد ارتباطات…………… ۴۰

۲-۱-۷-۴- دیدگاه اقتضایی و ارتباطات……………….. ۴۱

۲-۱-۷-۵- دیدگاه مراوده‌ای یا تعاملی در مورد ارتباطات… ۴۱

۲-۱-۸- اثربخشی در ارتباطات میان فردی …………….. ۴۲

۲-۱-۹- ویژگی‌های اثربخشی…………………………. ۴۳

۲-۱-۹-۱- گشودگی………………………………… ۴۳

۲-۱-۹-۲- همدلی…………………………………. ۴۵

۲-۱-۹-۳- حمایتگری………………………………. ۴۶

۲-۱-۹-۴- مثبت گرایی…………………………….. ۴۶

۲-۱-۹-۵- تساوی…………………………………. ۴۷

۲-۱-۹-۶- همانندی «تشابه با هم» و «تخالف با هم»…….. ۴۷

۲-۱-۱۰- موانع ارتباطی ………………………….. ۴۸

۲-۲- قدرت …………………………………….. ۶۱

۲-۲-۱- اهمیت قدرت………………………………. ۶۱

۲-۲-۲- تعاریف قدرت……………………………… ۶۲

۲-۲-۳- قدرت در سطوح مختلف سازمان ………………… ۶۵

۲-۲-۳-۱- قدرت در سطح عمودی………………………. ۶۵

۲-۲-۳-۱-۱- منابع قدرت مدیران رده‌ی عالی سازمان……… ۶۶

۲-۲-۳-۱-۲- منابع قدرت مدیران رده میانی سازمان……… ۶۹

۲-۲-۳-۱-۳- منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان…….. ۶۹

۲-۲-۳-۲ – قدرت در سطح افقی………………………. ۷۱

۲-۲-۴- روابط قدرت………………………………. ۷۲

۲-۲-۴-۱-  رابطه صف و ستاد……………………….. ۷۳

۲-۲-۴-۲- تشکیل دسته‌ها و ائتلاف……………………. ۷۴

۲-۲-۵- منابع قدرت بر اساس پژوهش‌های فرنچ و راون…….. ۷۵

۲-۲-۶- انواع رویکردها به قدرت …………………… ۷۷

۲-۲-۶-۱- راسل و قدرت:…………………………… ۷۸

۲-۲-۶-۲- هیکس، گولت و قدرت: …………………….. ۷۹

۲-۲-۶-۳- گالبرایت و قدرت: ………………………. ۸۱

۲-۲-۶-۴- اتزیونی و قدرت:………………………… ۸۳

ب- پیشینه پژوهشهای انجام شده ……………………. ۸۵

۲-۳- پژوهش‌های پیرامون ارتباطات سازمانی……………. ۸۵

۲-۳-۱- پژوهش‌‌های انجام شده در داخل کشور:…………… ۸۵

۲-۳-۲- پژوهش‌های انجام شده در خارج از کشور:………… ۸۹

۲-۴- پژوهشهای پیرامون منابع قدرت ………………… ۹۹

۲-۴-۱- پژوهش‌های انجام شده در داخل کشور…………… ۹۹

۲-۴-۲- پژوهش‌های انجام شده و در خارج از کشور…….. ۱۰۸

نتیجه گیری کلی ……………………………….. ۱۲۱

فصل سوم: روش پژوهش

۳-۱- جامعه آماری………………………………. ۱۲۳

۳-۲- گروه نمونه ………………………………. ۱۲۳

۳-۳- روش و طرح نمونه‌برداری……………………… ۱۲۴

۳-۴- حجم نمونه………………………………… ۱۲۴

۳-۵- ابزار گردآوری داده‌ها………………………. ۱۲۵

۳-۵-۱- پرسشنامه اثر بخشی ارتباطات سازمانی………… ۱۲۶

۳-۵-۲- پرسشنامه منابع قدرت «شرایخیم و هینکین»…….. ۱۲۷

۳-۶- تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه………………. ۱۲۸

۳-۶-۱- روایی………………………………….. ۱۲۸

۳-۶-۲- اعتبار…………………………………. ۱۲۸

۳-۷- نوع مطالعه (روش گردآوری داده‌ها-…………….. ۱۳۱

۳-۸- طرح پژوهش و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها………… ۱۳۱

فصل چهارم : یافته‌های پژوهش

مقدمــه………………………………………. ۱۳۳

تبدیلهای انجام شده بر روی متغیرها جهت تغییر مقیاس:… ۱۳۴

۴-۱- توصیف داده‌ها:…………………………….. ۱۳۵

۴-۱-۱- توصیف مولفه های منابع قدرت:………………. ۱۳۵

توصیف منابع قدرت بر حسب قدرت غالب مدیران:………… ۱۳۸

۴-۱-۲- توصیف مؤلفه‌های اثربخشی ارتباطات سازمانی……. ۱۲۶

۴-۱-۳- توصیف سایر داده‌ها……………………….. ۱۵۴

۴-۲- تجزیه و تحلیل داده‌ها بررسی فرضیات…………… ۱۵۸

۴-۲-۱- نتایج و یافته‌های سوالهای پژوهشی ………….. ۱۵۸

فصل پنجم:‌ تفسیر و استنتاج نتایج پژوهش

۵-۱- تجزیه و تحلیل نتایج پژوهش………………….. ۱۷۸

۵-۲- محدودیت‌های پژوهش …………………………. ۱۹۱

۵-۳- پیشنهادها………………………………… ۱۹۲

۵-۳-۱- پیشنهاد به برنامه‌ریزان:………………….. ۱۹۲

۵-۳-۲- پیشنهاد به پژوهشگران :…………………… ۱۹۳

فهرست جداول

جدول ۲-۱: منابع قدرت مدیران رده‌ی پایین سازمان…….. ۷۰

جدول ۲-۲- اولویت شایستگی‌های مورد نیاز مدیران تربیت بدنی   ۹۲

جدول شماره ۲-۲-: مقایسه شایستگی‌های مورد نیاز مدیران و کارآموزان تربیت بدنی.. ۹۶

جدول شماره ۲-۳- مقایسه شایستگی‌های مدیران باشگاه‌های ورزشی ۹۷

جدول شماره ۳-۱: امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج گزینه‌ای  ۱۲۶

جدول شماره ۳-۲: امتیاز گزینه‌های مختلف در روش پنج‌ گزینه‌ای  ۱۲۷

جدول ۳-۳ : دسته‌بندی سوالهای پرسشنامه منابع قدرت…… ۱۲۷

جدول ۴-۱-۱- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت پاداش… ۱۳۵

جدول ۴-۱-۲- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت اجبار… ۱۳۶

جدول ۴-۱-۳- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت قدرت قانون   ۱۳۶

جدول ۴-۱-۴- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت تخصص…. ۱۳۷

جدول ۴-۱-۵- میانگین و انحراف معیار منبع قدرت مرجعیت.. ۱۳۸

جدول ۴-۱-۶- جدول توزیع فراوانی منابع قدرت سازمانی…. ۱۳۹

جدول ۴-۱-۷- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت پاداش……. ۱۴۱

جدول ۴-۱-۸- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت اجبار……. ۱۴۲

جدول ۴-۱-۹- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت قانون……. ۱۴۳

جدول ۴-۱-۱۰- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت مرجعیت….. ۱۴۴

جدول ۴-۱-۱۱- جدول توزیع فراوانی منبع قدرت تخصص……. ۱۴۵

جدول ۴-۱-۱۲- میانگین و انحراف معیار ارتباطات اثر بخش. ۱۴۶

جدول ۴-۱-۱۳- میانگین و انحراف معیار بازخورد………. ۱۴۷

جدول ۴-۱-۱۴- میانگین و انحراف معیار تعدد کانالهای ارتباطی ۱۴۷

جدول ۴-۱-۱۵- میانگین و انحراف معیار اثربخشی ارتباطات سازمانی  ۱۴۸

جدول ۴-۱-۱۶- جدول توزیع فراوانی ارتباط اثربخش…….. ۱۴۹

جدول ۴-۱-۱۷- جدول توزیع فراوانی بازخور…………… ۱۵۰

جدول ۴-۱-۱۸ جدول توزیع فراوانی تعدد کانالهای ارتباطی. ۱۵۱

جدول ۴-۱-۱۹- جدول توزیع فراوانی اثربخشی ارتباطات سازمانی  ۱۵۲

جدول ۴-۱-۲۰ جدول توزیع فراوانی مولفه اثر بخشی غالب… ۱۵۳

جدول ۴-۱-۲۱- جدول توزیع فراوانی رشته تحصیلی………. ۱۵۴

جدول ۴-۱-۲۲ میانگین و انحراف معیار سنوات خدمت…….. ۱۵۵

جدول ۴-۱-۲۳- میانگین و انحراف معیار سابقه مدیریت….. ۱۵۶

جدول ۴-۱-۲۴- جدول توزیع فراوانی مدرک تحصیلی………. ۱۵۶

جدول ۴-۲-۱- ضریب همبستگی بین منبع قدرت پاداش و اثر بخشی ارتباطات سازمانی…. ۱۵۸

جدول ۴-۲-۲- ضریب همبستگی بین منبع قدرت اجبار و اثر بخشی ارتباطات سازمانی…… ۱۵۹

جدول ۴-۲-۳- ضریب همبستگی بین منبع قدرت مرجعیت و اثر بخشی ارتباطات سازمانی۱۶۰

جدول ۴-۲-۴- ضریب همبستگی بین منبع قدرت تخصص و اثر بخشی ارتباطات    ۱۶۰

جدول ۴-۲-۵- ضریب همبستگی بین منبع قدرت قانون و اثر بخشی ارتباطات سازمانی…… ۱۶۱

جدول ۴-۲-۶- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت پاداش به تفکیک رشته تحصیلی۱۶۲

جدول ۴-۲-۷- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت اجبار به تفکیک رشته تحصیلی….. ۱۶۳

جدول ۴-۲-۸- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت قانون به تفکیک رشته تحصیلی۱۶۴

جدول ۴-۲-۹- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت مرجعیت به تفکیک رشته تحصیلی۱۶۴

جدول ۴-۲-۱۰- آزمون من ویتنی برای مقایسه منبع قدرت تخصص به تفکیک رشته تحصیلی۱۶۵

جدول ۴-۲-۱۱ – ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سابقه مدیریت     ۱۶۸

جدول ۴-۲-۱۲- ضریب همبستگی بین منابع قدرت و سنوات خدمت    ۱۷۰

جدول ۴-۲-۱۳- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه یک ۱۷۱

جدول ۴-۲-۱۴- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه دو ۱۷۲

جدول ۴-۲-۱۵- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه سه ۱۷۳

جدول ۴-۲-۱۶- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه چهار….. ۱۷۴

جدول ۴-۲-۱۷- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه پنج ….. ۱۷۵

جدول ۴-۲-۱۸- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه شش ۱۷۶

جدول ۴-۲-۱۹- آزمون کروسکال والیس برای بررسی منابع قدرت در ناحیه هفت ۱۷۷

 

فهرست نمودارها

نمودار ۴-۱-۱- نمودار میله‌ای منابع قدرت سازمانی……. ۱۳۹

نمودار ۴-۱-۲- نمودار میله‌ای منبع قدرت پاداش………. ۱۴۱

نمودار ۴-۱-۳ نمودار میله‌ای منبع قدرت اجبار……….. ۱۴۲

نمودار ۴-۱-۴- نمودار میله ای منبع قدرت قانون……… ۱۴۳

نمودار ۴-۱-۵- نمودار میله‌ای منبع قدرت مرجعیت …….. ۱۴۴

نمودار ۴-۱-۶- نمودار میله‌ای منبع قدرت تخصص……….. ۱۴۵

نمودار ۴-۱-۷- نمودار میله‌ای‌ارتباطات اثربخش……….. ۱۴۹

نمودار ۴-۱-۸- نمودار میله‌‌ای بازخور………………. ۱۵۰

نمودار ۴-۱-۹- نمودار میله‌ای‌تعدد کانالهای ارتباطی …. ۱۵۱

نمودار ۴-۱-۱۰- نمودار میله‌ای اثربخشی ارتباطات سازمانی ۱۵۲

نمودار ۴-۱-۱۱- نمودار میله‌ای مولفه اثربخشی غالب…… ۱۵۳

نمودار ۴-۱-۱۲- نمودار میله‌ای رشته تحصیلی…………. ۱۵۴

نمودار ۴-۱-۱۳- نمودار میله‌ای مدرک تحصیلی…………. ۱۵۷

 

پیوستها

پرسشنامه اثربخشی ارتباطات سازمانی

پرسشنامه منابع قدرت

معرفینامه و مجوز جهت فعالیتهای میدانی

محاسبات آماری

 

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی