انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه شناخت، رفتار درمانی

99000 تومان
پایان نامه شناخت، رفتار درمانی

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: 169 صفحه
رشتــه :
روانشناسی عمومی

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                              صفحه

چکيده ……………………………………………………………………………………………….. 1

فصل اول : کليات ……………………………………………………………………………….. 4

مقدمه………………………………………………………………………………………………… 5

بيان مسئله ………………………………………………………………………………………… 8

فصل دوم : مباحث نظري……………………………………………………………………. 11

تاريخچه …………………………………………………………………………………………… 12

شکل گيري و رشد رفتاري درماني …………………………………………………….. 20

کاربرد اوليه اصول رفتاري در زمينه باليني …………………………………………. 32

کاربرد فنون کنشگر : تحليل کاربردي رفتاري……………………………………….. 40

تکنيکهاي رفتار درماني ……………………………………………………………………… 48

خاستگاه رويکرد رفتاري …………………………………………………………………… 55

فنون سنتي رفتار درماني …………………………………………………………………… 60

ارزيابي رفتار درماني ………………………………………………………………………… 80

پيدايي شناخت درماني ……………………………………………………………………….. 95

رويکردهاي شناختي نسبت به شخصيت ……………………………………………… 103

مفروضات کلي شناخت درماني ………………………………………………………….. 106

تلفيق رويکردهاي شناختي رفتاري ……………………………………………………… 120

ويژگي ها و مفروضه هاي رويکرد شناختي – رفتاري …………………………. 125

درمان شناختي – رفتاري …………………………………………………………………. 134

تکنيکهاي رفتار درمان شناختي ………………………………………………………….. 143

پژوهش در زمينه مداخله رفتاري – شناختي ……………………………………….. 144

پژوهش در زمينه مداخله رفتاري – شناختي و دارويي ………………………… 147

بنياد علمي درمان رفتاري – شناختي ………………………………………………….. 149

اصول کلي در شيوه هاي درماني شناختي – رفتاري ……………………………. 151

ارزشيابي شناختي – رفتاري …………………………………………………………….. 152

سنجش در ارزيابي و درمان شناختي – رفتاري ………………………………….. 154

فصل سوم : بحث و نتيجه گيري ………………………………………………………… 155

پيش بيني روندها ……………………………………………………………………………… 156

برايند بحث ………………………………………………………………………………………. 157

اصطلاحات مهم ……………………………………………………………………………….. 158

 

چکيده

در شيوه هاي رفتار درماني مستقيماً بر رفتار تأکيد مي شد و به تفکر و استدلال فرد کمتر توجه مي شد.

در آغاز درمانگران به اهميت شناخت اعتقاد نداشتند و نگرش محرک – پاسخ سفت و سختي را ترجيح مي دادند. آنها هر ملاحظه اي در مورد اعتقادات و نگرشها را به عنوان بازگشتي به گونه اي از درونگري غير علمي مي دانستند. اما در پاسخ به شواهدي که نشان مي داد عوامل شناختي (يعني افکار شخص، انتظارات و تفسير وي از رويدادها) اهميت تعيين کننده در رفتار شخص دارد، بسياري از رفتار درمانگران تأکيد بر شناخت را هم وارد درمان کردند (بندورا 1986).

رفتار درمان شناختي اصلاح کلي است براي روشهاي درماني که در آنها از فنون تغيير رفتار استفاده مي شود و علاوه بر آن راهکارهاي طراحي شده براي تغيير عقايد ناسازگار نيز به آن فنون الحاق شده است. درمانگر به فرد کمک مي کند که واکنشهاي هيجاني ناراحتي کننده نظير اضطراب و افسردگي را با يادگرفتن شيوه هاي موثر تري براي تفسير و تفکر درباره تجاربش کنترل کند. مثلاً در نظريه شناختي بک در مورد افسردگي، افراد افسرده تمايل دارند رويدادها را از ديدگاهي منفي و خود منتقدانه ارزيابي کنند. آنها شکست را به جاي موفقيت انتظار مي کشند و در ارزيابي عملکردشان تمايل به بزرگ کردن شکستها و کوچک کردن موفقيتهادارند. رفتار درمانگران شناختي در درمان افسردگي، به مراجعان کمک مي کنند که تحريف را در تفکرشان تشخيص دهند و آنها را به واقعيت نزديک کنند.

برنامه رفتاري – شناختي براي کمک به کسي که مي خواهد به بازار هراسي خود غلبه کند، مي تواند شامل آموزش مثبت انديشي همراه با مواجهه زنده باشد. درمانگر به مراجع ياد مي دهد که گفت و گوهاي خودشکنانه دروني را با دستورات مثبت به خود جايگزين کند. رفتار درمانگران شناختي اتفاق نظر دارند که تغيير عقايد فرد براي ايجاد تغييري با ثبات در رفتار مهم است. اغلب اعتقاد دارند که شيوه هاي رفتاري قدرتمند از شيوه هاي کلامي در تأثير گذاري بر فرايندهاي شناختي اند. براي مثال، براي غلبه بر اضطراب صحبت کردن در کلاس، تفکر مثبت مفيد است : «من درس را خوب مي دانم و مطمئن هستم که مي توانم ايده هايم را به طور موثر بيان کنم »؛ «موضوع جذاب است و بقيه بچه ها از آنچه من مي گويم لذت مي برند». اما ارائه موفق سخنراني به يک همکلاسي و دوباره براي گروهي از دوستان نيز احتمالاً از شدت اضطراب کم خواهد کرد. عملکرد موفق احساس مهارت و تسلط ما را افزايش مي دهد . در واقع گفته شده است که همه فرايندهاي درماني موثر به فرد احساس تسلط يا خودکارايي مي دهند.

با مشاهده افراد موفق و مسلط، متقاعد شدن به اين که مي توانيم مشکل را حل کنيم و قضاوت از روي نشانه هاي دروني که، آرام و مسلط هستيم، در ايجاد احساس خود کارايي دخيل است. اما بيشترين احساس کارايي و عملکرد واقعي و احساس تسلط شخص ناشي مي شود. خلاصه اينکه هيچ چيز مثل موفقيت فرد را موفق نمي کند (بندور، 1995).

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی