پایان نامه رقابت پذیری در زنجیره تامین
197,000 تومان
فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۱۵۰ صفحه
رشتــه : صنایع
بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.
توضیحات:
تعریف مدیریت زنجیره تامین:
تعاریف مختصر و جامعى که مى توان از زنجیره تامین و مدیریت زنجیره تامین ارایه داد، عبارتاند از:
زنجیره تامین: زنجیره تامین بر تمام فعالیتهاى مرتبط با جریان و تبدیل کالاها از مرحله ماده خام (استخراج ) تا تحویل به مصرف کننده نهایى و نیز جریانهاى اطلاعاتى مرتبط با آنها مشتمل مىشود. به طور کلى، زنجیره تامین زنجیرهاى است که همه فعالیتهاى مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد، از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالاى نهایى به مصرف کننده را شامل مى شود. دربارهى جریان کالا دو جریان دیگر که یکى جریان اطلاعات و دیگرى جریان منابع مالى و اعتبارات است نیز حضور دارد. (LAUDON & LAUDON 2002)
مدیریت زنجیره تامین : مدیریت زنجیره تامین بر یکپارچه سازى فعالیتهاى زنجیره تامین و نیز جریانهاى اطلاعاتى مرتبط با آنها از طریق بهبود در روابط زنجیره ، براى دستیابى به مزیت رقابتى قابل اتکا و مستدام مشتمل مىشود. بنابراین، مدیریت زنجیره تامین عبارت است از فرایند یکپارچه سازى فعالیتهاى زنجیره تامین و نیز جریانهاى اطلاعاتى مرتبط با آن، از طریق بهبود و هماهنگ سازى فعالیتها در زنجیره تامین تــــولید و عرضه محصول (LAUDON&LAUDON 2002).
بنابراین براى بررسى یک سازمان منحصر به فرد در چارچوب این تعاریف، باید هر دو شبکه تامین کنندگان و کانالهاى توزیع در نظر گرفته شوند. تعریف ارایه شده براى زنجیره تامین، موضوعاتمدیریت سیستمهاى اطلاعات، منبعیابى و تدارکات، زمانبندى تولید، پردازش سفارشات، مدیریت موجودى، انباردارى و خدمت به مشترى را در بر مىگیرد.
براى مدیریت موثر زنجیره تامین ضرورى است که تامین کنندگان و مشتریان با یکدیگر و در یک روش هماهنگ و با شراکت و ارتباطات اطلاعاتى و گفت و گو با یکدیگر کار کنند. این امر یعنى جریان سریع اطلاعات در میان مشتریان و عرضه کنندگان، مراکز توزیع و سیستمهاى حمل و نقل که بعضى از شرکتها را قادر مى سازد که زنجیرههاى عرضه بسیارکارایى را ایجاد کنند. عرضهکنندگان و مشتریان باید اهداف یکسان داشته باشند. عرضهکنندگان و مشتریان باید اعتماد متقابل داشته باشند. مشتریان در زمینه کیفیت محصولات و خدمات به تامینکنندگان خود اعتماد مىکنند.
علاوه بر آن عرضهکنندگان و مشتریان باید در طراحى زنجیره تامین براى دستیابى به اهداف مشترک و تسهیل ارتباطات و جریان اطلاعات با یکدیگر شریک شوند. بعضى شرکتها کوشش مىکنند تا کنترل زنجیره تامین خود را با کنترل عمومى عمودى – با استفاده از مالکیت و یکپارچگى تمام اجزاى مختلف در امتداد زنجیره تامین از تهیه مواد و خدمات تا تحویل محصول نهایى و خدمت به مشترى به دست آورند. اما حتى با این نوع ساختار سازمانى، فعالیتهاى مختلف و واحدهاى عملیاتى ممکن است ناهماهنگ باشد. ساختار سازمانى شرکت باید بر هماهنگى فعالیتهاى مختلف براى دستیابى به اهداف کلى شرکت تمرکز کند.
فهرست
| عنوان | صفحه |
| مقدمه | ۲ |
| فصل اول | |
| تعریف مدیریت زنجیره تامین | ۵ |
| طرح کلی یک زنجیره تامین | ۷ |
| فرآیند اصلی | ۸ |
| فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین | ۱۰ |
| انقلاب زنجیره تامین | ۱۱ |
| شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند | ۱۴ |
| فصل دوم | |
| مدیریت موجودی کالا | ۱۷ |
| تدارکات | ۱۸ |
| ارسال به موقع کالا | ۲۰ |
| نکات کلیدی که باید آموخت | ۲۳ |
| فصل سوم | |
| رقابت پذیری | ۲۵ |
| موضوعات کلیدی | ۲۵ |
| اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی | ۲۶ |
| فرمان های راهبردی | ۲۷ |
| یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت | ۲۹ |
| فصل چهارم | |
| بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین | ۳۲ |
| چشم انداز مدیریت راهبردی | ۳۵ |
| مزیت رقابتی پایدار | ۳۶ |
| تمرکز راهبردی | ۳۷ |
| فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید | ۳۸ |
| فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید | ۳۹ |
| فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید | ۳۹ |
| از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید | ۴۰ |
| سیستم های پشتیبانی کار تیمی | ۴۷ |
| راهبردهایی برای مزیت رقابتی | ۴۹ |
| فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند | ۵۱ |
| ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری | ۵۲ |
| مدیریت توسعه دانش فرایند | ۵۳ |
| مدیریت دانش راهبردی | ۵۴ |
| الگوهای اندیشه و عمل | ۵۵ |
| فناوری و الگو ها | ۵۶ |
| انفورماتیک شناختی | ۵۷ |
| پشتیبانی فناوری از الگوها | ۵۹ |
| فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر | ۶۰ |
| یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت | ۶۲ |
| فرست برای لجستیک | ۶۳ |
| مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری | ۶۴ |
| فصل پنجم | |
| فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین | ۶۷ |
| بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک | ۶۸ |
| موانع پیاده سازی SCM | ۶۹ |
| بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز | ۷۰ |
| ساختار شبکه تامین | ۷۰ |
| ابعاد ساختاری شبکه | ۷۲ |
| ارتباطات اطلاعات درون شبکه | ۷۲ |
| فرایند های شبکه تامین | ۷۴ |
| شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ | ۷۶ |
| مراحل یکپارچه سازی | ۷۷ |
| تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین | ۷۸ |
| ۱۰ مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین | ۸۲ |
| مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین | ۸۸ |
| گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین | ۹۳ |
| مسیر تکامل گروه های همیار | ۹۳ |
| امکان بهبود کیفیت در جبهه IT | ۹۴ |
| مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل | ۹۵ |
| مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی | ۹۶ |
| فصل ششم | |
| حمل و نقل الکترونیکی | ۹۸ |
| تدارکات الکترونیکی | ۹۹ |
| وضعیت تدارکات الکترونیکی | ۱۰۰ |
| دسترسی الکترونیکی به منابع | ۱۰۰ |
| تهیه الکترونیکی مواد اولیه | ۱۰۱ |
| بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی | ۱۰۴ |
| تاکید روی آموزش الکترونیکی | ۱۰۵ |
| افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است | ۱۰۶ |
| ترجمه مقاله | ۱۰۸ |
| نتیجه گیری | ۱۲۸ |
| منابع
ضمائم : مقاله Demand & Supply chain management
|
۱۳۶
۱۳۸ |
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .