انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه کارشناسی ویژگی های اثر بخش امام جماعت، از دیدگاه دانش آموزان

99000 تومان
پایان نامه کارشناسی ویژگی های اثر بخش امام جماعت، از دیدگاه دانش آموزان

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۶۱ صفحه
رشتــه : الهیات

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

مقدمه

از آنجایی که نماز ستون دین است و مرز بین کفر و اسلام می باشد و سبک شمردن آن موجب عذاب آخرت می گردد ، پرداختن به این مهم امری اجتناب ناپذیر است . خداوند متعال بارها در قرآن مجید به نماز امر کرده است . پیامبر بزرگ اسلام و ائمه ی طاهرین سلام ا… علیهم اجمعین تاکیدات فراوانی در این خصوص داشته اند .فقها،علما و عرفای بزرگ نیز در این واجب کمال تاکید را نموده اند و هیچ چیز را فروگذار نکرده اند

با این مقدمه، روشن می گردد که وقتی انسان به بلوغ رسید باید به این تکلیف الهی عمل نماید ؛ افراد بعد از خانواده می بایست از طریق مدارس و مربیان هم تعلیم ببینند و هم به خواندن نماز عادت کنند . بدون شک نماز جماعتی که در مدارس برگزار می گردد ،‌هم موجب یادگیری نماز وهم عادت به آن وهم برداشت معنوی از این فریضه الهی است . در نماز جماعت ، امام جماعت مهم ترین و اساسی ترین فرد شرکت کننده در نماز است چراکه نماز جماعت با حضور او صورت می گیرد و اوست که حمد و سوره را می خواند و دیگران موظف به گوش دادن و اطاعت از حرکات او هستند.

امام جماعت می تواند نماد یک انسان کامل و عالم باشد که در تشویق دانش آموزان به طرف نماز و دیگر عبادات موثر واقع شود . امام جماعت است که انگیزه در دانش آموزان بوجود می آورد وبا نفس معنوی خود مشوق آنها می شود .

در این تحقیق تلاش شده است تا ویژگیهای اثر بخش امام جماعت شناخته شوند و میزان تاثیر هریک از این ویژگیها از دیدگاه دانش آموزان دختر متوسطه شهرستان ایذه معلوم گردد. امید است که به نتایج سودمندی نائل شده باشیم و استاد ارجمند جناب آقای «دکتر سواری » با دیده ی عنایت به این پژوهش بنگرند و از خطا های آن چشم بپوشند. ان شاءا…

طرح مساله :

با توجه به این که نوجوانان امروز در جامعه و آموزش و پرورش اسلامی رشد و پرورش یافته اند ، انتظار آن است که از اعتقادات مذهبی راسخ تر و استوارتری برخوردار باشند و نسبت به انجام رفتارهای مذهبی که نماز شاخص ترین آنها است ،‌تقید و پایبندی بیشتری داشته باشند . این موضوع به لحاظ بافت سنتی و مذهبی خانواده ایرانی و برنامه های مذهبی و پرورشی مدارس و رسانه های گروهی نیز قابل بررسی است و همچنین در جهان فعلی که دشمنان اسلام علیه ارزش های مقدس اسلام و انقلاب اسلامی بسیج شده اند و به تهاجمات فرهنگی خود شدت داده اند ، بیش از هر زمان دیگر می طلبد که ما هم با اتخاذ تدابیر لازم در عرصه ی تعلیم و تربیت و با اقدامات فرهنگی ، تهاجم شوم فرهنگی کفار را خنثی نماییم .

در این راستا ، یکی از کارهای فرهنگی بسیار مهم و تاثیر گذار ، انجام فریضه الهی نماز جماعت در مدارس است و بدون شک رکن مهم نماز جماعت ، امام جماعت است . لذا در این تحقیق ویژگی های امام جماعت که منجر به با شکوه برگزار کردن این اجتماع الهی می شود ، بررسی می گردد و نیز کدام ویژگی های امام جماعت است که دانش آموزان را به حضور در نماز جماعت و در نهایت مشوق آنها به امور معنوی و دینی می گردد ؟

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق :

از آنجایی که نماز نقش مهم و اساسی در زندگی انسان ها دارد و عامل جلوگیری از فحشاء و منکرات است و در کتاب آسمانی قرآن ، کمتر عبادتی مانند نماز مورد اهمیت قرار گرفته است تا آن جا که تقریباً یکصدوچهارده مورد کلمه ی« صلاه‌‌ » با مشتقاتش آورده شده است و در پانزده مورد امر به آن شده است .

نماز یگانه عامل الفت دهنده ی قلوب مومنین و تنها نیرویی است که فرد فرد بندگان خدا را در قالب صف متحدی علیه کفر متشکل می نماید .

یکی از راههای ترویج فرهنگ نماز در جامعه اقامه ی نماز جماعت در مدارس است و بدون شک امام جماعت در برگزاری آن ، و ترویج فرهنگ نماز نقش اساسی و ممتازی دارد . لذا در این تحقیق به ویژگیهای اثر بخش امام جماعت پرداخته
می شود ، تا انشاءالله موجب شناخته شدن این ویژگی های اثر بخش و در نهایت به

با شکوه برگزارکردن این اجتماع الهی و تربیت صحیح دانش آموزان منجر و منتهی گردد .

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی