انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان

197,000 تومان
پایان نامه تکنیک های یکپارچگی و نقش معماری سرویس گرا در یکپارچه سازی سازمان

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۱۸۵ صفحه
رشتــه : کامپیوتر

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

 

چکیده :

امروزه یکی از راه­حل­های نوین به منظور ساخت سیستم­های کاربردی سازمانی، راه­حل مبتنی بر سرویس تلقی می­شود. بعلاوه معماری مبتنی بر سرویس به عنوان یکی از شیوه­های معماری پیشرو در راه­حل­های سازمانی نیز مطرح است. تاکنون فعالیت­های تحقیقاتی و کاربردی زیادی جهت ارائه فناوری­ها، محصولات و استاندار­های محاسباتی مبتنی بر سرویس انجام شده است، ولی کار­های گزارش شده بسیاری در زمینه تحلیل و طراحی سرویس­ها(مدلسازی سرویس­گرا) موجود است که همین کار­های محدود نیز در بردارنده­ی مشکلاتی هستند. شیوه­های ارائه شده نیز دارای مشکلاتی می­باشند. با توجه به کاستی­های موجود در این پژوهش مبتنی بر هدف زیر شکل گرفته است:

“ارائه یک چارچوب شامل تکنیک­ها، روش­ها و ابزار­های مربوطه جهت یکپارچه­سازی سازمان و استخراج سرویس­ها بر مبنای معماری سرویس­گرا برای سیستم­های جامع یکپارچه­سازمانی و با توجه به مدل فرایند­های سازمانی ایجاد می­شود. این اقدام به جهت رسیدن به راه­حلی با کیفیت(پشتیبانی از تکامل سازمان، بهینه با توجه به اصول سرویس­گرایی) صورت می­پذیرد.”

به منظور توسعه یکپارچگی سیستم­های کاربردی سازمانی سطح تجرید اجزائ معماری می­بایست به اندازه سطح تجرید دامنه کاری سازمان ارتقائ یافته باشد.رویکرد­های سنتی شئ­گرایی و مبتنی بر مولفه برای ساخت چنین سیستم­هایی، ناکافی بوده و منجر به ایجاد رویکرد نوین مبتنی بر سرویس که از سطح تجرید بالاتری برخوردار است، شده است. معماری مبتنی بر سرویس به عنوان یکی از سبک­های معماری پیشرو در راه­حل­های سازمانی نیز مطرح است. این سبک معماری نه تنها راجع به محصولات و استاندار مربوطه است، بلکه به سایر جنبه­های توسعه سیستم، نظیر تحلیل طراحی راه­حل نیز مرتبط است. موضوع اصلی این پروژه در بر گیرنده­ی مراحل اولیه چرخه حیات راه­حل مبتنی بر سرویس است که تحلیل و طراحی سرویس­ها نامیده می­شود.

 

 

عنوان                                                                                                                                صفحه

 

فصل اول: کلیات تحقیق

۱٫۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………. ۲

۱٫۲ طرح مسئله …………………………………………………………………………………………………….. ۳

۱٫۳ اهداف تحقیق………………………………………………………………………………………………… ۴

۱٫۴ محدوده تحقیق…………………………………………………………………………………………. ۴

۱٫۵ مراحل انجام تحقیق…………………………………………………………………………………….. ۵

۱٫۶ساختار پایان نامه……………………………………………………………………………………………. ۸

 

فصل دوم: یکپارچه­سازی در سازمان و سیستم­های اطلاعاتی

۲٫۱ مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………. ۱۰

۲٫۲مدل­های سازمانی……………………………………………………………………………………………… ۱۱

۲٫۲٫۱ مدل فرایندی کسب و کار سازمان …………………………………………………………………………………. ۱۱

۲٫۲٫۲ مدل موجودیت­های کسب و کار سازمانی ……………………………………………………………………………. ۱۳

۲٫۳ یکپارچه­سازی در سازمان………………………………………………………………………….. ۱۳

۲٫۴ یکپارچه­سازی در سیستم­های اطلاعاتی…………………………………………………………………………. ۱۵

۲٫۵ رهیافت­های مهم یکپارچگی …………………………………………………………………………………………… ۱۶

۲٫۵٫۱ یکپارچگی داده­ای ………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷

۲٫۵٫۲ برنامه­های کاربردی نقطه به نقطه…………………………………………………………………………………… ۱۷

۲٫۵٫۳ پرتال­ها………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۸

۲٫۵٫۴ یکپارچگی دلال ……………………………………………………………………………………………………….. ۱۹

۲٫۵٫۵ SOA with ESB……………………………………………………………………………………………………………… 20

۲٫۶ روش­های مهم یکپارچگی……………………………………………………………………………………………………… ۲۰

۲٫۷ تعریف یکپارچگی کاربردی سازمانی……………………………………………………………………………………….. ۲۳

۲٫۸ تعریف و قابلیت­های یکپارچگی کاربردی سازمانی…………………………………………………………………. ۲۶

۲٫۹رقابت در یکپارچه­سازی سیستم­های اطلاعاتی سازمانی……………………………………………………….. ۲۷

۲٫۹٫۱سطح پشتیبانی تکنولوژی…………………………………………………………………………………………….. ۲۷

۲٫۹٫۲محدودیت تکنولوژیکی و اجرایی………………………………………………………………………………………….. ۲۷

۲٫۹٫۳بودن به یکپارچه شدن با سیستم­های دیگر………………………………………………………………………. ۲۸

۲٫۹٫۴ نمایش جزئیات سطح پائین…………………………………………………………………………………………… ۲۸

۲٫۱۰ انواع یکپارچه­سازی بر اساس ضعیف یا قوی بودن…………………………………………………………… ۲۹

۲٫۱۱ انتخاب فروشندگانEAI………………………………………………………………………………………………………… 30

۲٫۱۱٫۱عمده تهیه کنندگانMOM……………………………………………………………………………………………. 31

۲٫۱۱ نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………. ۳۱

 

فصل سوم: ارزیابی فناوری­های یکپارچگی کاربردی سازمانی

۳٫۱ مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۴

۳٫۲ فناوری­های یکپارچه­سازی نقطه به نقطه…………………………………………………………………………………………….. ۳۵

۳٫۳محصولات یکپارچه­سازی برنامه کاربردی سازمانی……………………………………………………………………………….. ۳۶

۳٫۴ آداپتور­ها………………………………………………………………………………………………………………………………… ۳۷

۳٫۵ فناوری­های یکپارچه­سازی پایگاه داده با پایگاه داده……………………………………………………………………………. ۳۸

۳٫۶ فناوری­های یکپارچه­سازی با استفاده از انبار داده………………………………………………………………………………. ۴۰

۳٫۷ یکپارچه­سازی با استفاده از سرویس دهنده برنامه کاربردی………………………………………………………………. ۴۲

۳٫۸ سرویس­های وب ………………………………………………………………………………………………………………. ۴۴

۳٫۹مقایسه سرویس­های وب و یکپارچگی برنامه­های کاربردی سازمانی……………………………………………………. ۴۰

۳٫۱۰تعریف و مقایسهEDI…………………………………………………………………………………………………………. 47

۳٫۱۱ مقایسه سرویس­های وب،EAI,EDI………………………………………………………………………………………. 47

۳٫۱۲مقایسه معماری سرویس­گرا و یکپارچگی کاربردی سازمانی…………………………………………………………….. ۵۰

۳٫۱۳ نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………. ۵۱

 

فصل چهارم: نقش معماری سرویس­گرا در یکپارچگی  

۴٫۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………. ۵۳

۴٫۲ سرویس چیست؟…………………………………………………………………………………………………… ۵۳

۴٫۲٫۱مفهوم استخراج سرویس…………………………………………………………………………………………… ۵۴

۴٫۲٫۲ اهمیت استخراج سرویس………………………………………………………………………………………….. ۵۴

۴٫۲٫۳ تفاوت سرویس و معماری سرویس­گرا……………………………………………………………………………………………….. ۵۵

۴٫۳ معرفی و تعریف معماری سرویس­گرا…………………………………………………………………………………………………… ۵۶

۴٫۳٫۱ اصول سرویس­گرایی………………………………………………………………………………………………………. ۵۸

۴٫۳٫۱٫۱ قابلیت استفاده مجدد از سرویس …………………………………………………………………………………………………. ۵۹

۴٫۳٫۱٫۲ اتصال سست سرویس………………………………………………………………………………………………………… ۵۹

۴٫۳٫۱٫۳ قرارداد رسمس برای تعامل………………………………………………………………………………………….. ۶۰

۴٫۳٫۱٫۴ کپسول سازی سرویس……………………………………………………………………………………………………………. ۶۰

۴٫۳٫۱٫۵ قابلیت ترکیب سرویس………………………………………………………………………………………………………. ۶۱

۴٫۳٫۱٫۶ خودمختاری سرویس……………………………………………………………………………………………………….. ۶۱

۴٫۳٫۱٫۷ بی وضعیتی سرویس…………………………………………………………………………………………………………………… ۶۱

۴٫۳٫۱٫۸ قابلیت کشف سرویس…………………………………………………………………………………………………………………. ۶۲

۴٫۳٫۱٫۹ بررسی فاکتور دانه بندی سرویس……………………………………………………………………………………….. ۶۲

۴٫۳٫۲مدل مفهومی معماری سرویس­گرا……………………………………………………………………………………………………… ۶۴

۴٫۳٫۳ چرخه حیات معماری سرویس­گرا…………………………………………………………………………………………………….. ۶۵

۴٫۳٫۴ چالش­های معماری سرویس­گرا………………………………………………………………………………………………………… ۶۶

۴٫۴کاربرد­های معماری سرویس­گرا در یکپارچگی………………………………………………………………………………………. ۶۷

۴٫۴٫۱ یکپارچه­سازی سیستم­های اطلاعاتی………………………………………………………………………………………… ۶۷

۴٫۴٫۲ یکپارچه­سازی اتوماسیون فرایند­های سازمان در قالب اکستریشن……………………………………………………….. ۷۰

۴٫۴٫۳تعامل پذیری بین سازمانی…………………………………………………………………………………………………. ۷۱

۴٫۵پروتکل­های معماری سرویس­گرا………………………………………………………………………………………………….. ۷۲

۴٫۵٫۱SOAP………………………………………………………………………………………………………………………………….. 72

۴٫۵٫۲ سرویس­های وب مبتنی بر SOAP…………………………………………………………………………………………… 73

۴٫۵٫۳WSDL……………………………………………………………………………………………………………. 73

۴٫۵٫BPEL………………………………………………………………………………………………………………… 73

۴٫۵٫۵ BPEL4WS………………………………………………………………………………………………………………….. 74

۴٫۵٫۶ UDDI…………………………………………………………………………………………………………………. 74

۴٫۶ مزایا و نتایج معماری سرویس­گرا………………………………………………………………………………………….. ۷۵

۴٫۷ روش­های استخراج سرویس……………………………………………………………………………………………….. ۷۶

۴٫۸ نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………… ۸۵

 

فصل پنجم: معماری سرویس­گرا و یکپارچه­سازی سیستم­های جامع 

۵٫۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………………………….. ۸۹

۵٫۲انواع یکپارچه­سازی سیستم­های جامع………………………………………………………………………………………………….. ۸۹

۵٫۲٫۱ یکپارچه­سازی داده­گرا………………………………………………………………………………………………………… ۸۹

۵٫۲٫۱٫۱انعکاس(تکرار)………………………………………………………………………………………………………………. ۹۰

۵٫۲٫۱٫۲ ایجاد فدراسیون اطلاعات…………………………………………………………………………………………………… ۹۱

۵٫۲٫۱٫۳ پردازش واسط­ها……………………………………………………………………………………………….. ۹۲

۵٫۲٫۲یکپارچه­سازی بر اساس فرایند کاری …………………………………………………………………………………… ۹۲

۵٫۲٫۳یکپارچه­سازی سرویس­گرا ……………………………………………………………………………………………….. ۹۴

۵٫۲٫۳یکپارچه­سازی درگاه­گرا ……………………………………………………………………………………………….. ۹۵

۵٫۳ راه­کار ترکیبی یکپارچه­سازی سیستم­های جامع………………………………………………………………………………… ۹۶

۵٫۳٫۱گردآوری اطلاعات لازم و ایجاد مدل­های مربوطه…………………………………………………………………………………. ۹۶

۵٫۳٫۱٫۱ مدل­سازی فرایند­های تجاری……………………………………………………………………………………………. ۹۶

۵٫۳٫۱٫۲تعریف و طبقه بندی سرویس­ها ………………………………………………………………………………………………………….. ۹۷

۵٫۳٫۱٫۳ایجاد مدل MetaDtata………………………………………………………………………………………………….. 98

۵٫۳٫۱٫۴ تعیین User Interfaceهای مشترک ………………………………………………………………………………………. ۹۸

۵٫۳٫۱٫۵ طراحی شبکه انتقال اطلاعات سیستم جامع ……………………………………………………………………….. ۹۸

۵٫۴چگونگی استفاده از ایزار یکپارچگی و ابزارBMP ………………………………………………………………………………. 99

۵٫۴٫۱ توزیع شدگی سرویس­ها در مدل BMP………………………………………………………………………………………… 100

۵٫۴٫۱٫۱ ملزومات این مدل …………………………………………………………………………………………….. ۱۰۱

۵٫۴٫۱٫۲چارچوب کارکرد …………………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۱

۵٫۴٫۲ ایجاد و مدیریت سرویس­ها……………………………………………………………………………………………………………. ۱۰۲

۵٫۴٫۲٫۱ملزومات این مدل……………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳

۵٫۴٫۲٫۲ چارچوب کارکرد…………………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۳

۵٫۴٫۳ ایجاد مکانیزمی جهت تبادل اطلاعات بین سرویس­ها ………………………………………………………………….. ۱۰۳

۵٫۴٫۳٫۱ ملزومات این مدل………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

۵٫۵ نتیجه­گیری …………………………………………………………………………………………………………… ۱۰۵

 

فصل ششم: روش پیشنهادی استخراج سرویس برای یکپارچه­سازی سازمان

۶٫۱ مقدمه …………………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸

۶٫۲ فرضیات……………………………………………………………………………………………….. ۱۰۸

۶٫۳ معرفی فرایند کلی روش پیشنهادی…………………………………………………………………………………. ۱۰۹

۶٫۴ تشریح فاز­ها و فعالیت­ها و روش انجام فعالیت­ها……………………………………………………………………………… ۱۱۱

۶٫۴٫۱ فاز یک تحلیل سرویس­گرایی…………………………………………………………………………….. ۱۱۱

۶٫۴٫۱٫۱ تحلیل حوزه کسب وکار…………………………………………………………………………………… ۱۱۱

۶٫۴٫۱٫۲ تحلیل سیستم­های موجود……………………………………………………………………………………… ۱۱۵

۶٫۴٫۲ فاز دوم:ارزیابی و بهینه سازی …………………………………………………………………………………….. ۱۱۷

۶٫۴٫۲٫۱ بررسی انطباق سرویس­های نامزد با اهداف سازمان…………………………………………………………………….. ۱۱۷

۶٫۴٫۲٫۱٫۱ تهیه درخت اهداف سازمانی………………………………………………………………………………………….. ۱۱۸

۶٫۴٫۲٫۱٫۲ تخصیص سرویس­های نامزد به اهداف سازمانی………………………………………………………………….. ۱۲۰

۶٫۴٫۲٫۱٫۳ تجزیه، ترکیب و یا ایجاد سرویس جدید………………………………………………………… ۱۲۴

۶٫۴٫۲٫۲ ارزیابی کیفیت سرویس………………………………………………………………………………………………. ۱۲۶

۶٫۴٫۲٫۲٫۱ بررسی امکان ارزیابی اصول سرویس­گرایی……………………………………………………………………….. ۱۲۷

۶٫۴٫۲٫۲٫۲ ارزیابی قابلیت استفاده مجدد سرویس­ها………………………………………………………….. ۱۲۹

۶٫۴٫۲٫۲٫۳ ارزیابی اتصال سست سرویس­ها ……………………………………………………………………………….. ۱۲۹

۶٫۴٫۲٫۲٫۴ ارزیابی خود مختاری سرویس­ها………………………………………………………………………….. ۱۳۲

۶٫۴٫۲٫۲٫۵ ارزیابی قابلیت ترکیب سرویس­ها……………………………………………………………………… ۱۳۲

۶٫۴٫۲٫۲٫۶ اعمال اصلاحات لازم……………………………………………………………………………. ۱۳۵

۶٫۴٫۳ فاز سوم: سازمان­دهی…………………………………………………………………… ۱۳۷

۶٫۴٫۳٫۱ ارائه فهرست سرویس­های نهایی……………………………………………………………………………… ۱۳۷

۶٫۴٫۳٫۲ طبقه بندی سرویس­ها ……………………………………………………………………………………………… ۱۳۷

۶٫۴٫۳٫۲٫۱ سرویس­های کاری…………………………………………………………………………………….. ۱۳۸

۶٫۴٫۳٫۲٫۲ سرویس­های پایه………………………………………………………………………………………………….. ۱۳۹

۶٫۴٫۳٫۲٫۳ سرویس­های کاربردی………………………………………………………………………………………………. ۱۳۹

۶٫۴٫۴ فاز چهارم: ارائه تکنیک مناسب جهت یکپارچگی سازمان……………………………………………………………….. ۱۳۹

۶٫۵ نتیجه گیری……………………………………………………………………………………………………………… ۱۴۱

فصل هفتم: ارزیابی روش پیشنهادی  

۷٫۱ مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………. ۱۴۵

۷٫۲ تعریف یک مورد موردی…………………………………………………………………………………………….. ۱۴۵

۷٫۲٫۱ مطالعه موردی : دانشگاه………………………………………………………………………………………….. ۱۴۶

۷٫۳ ارزیابی روش پیشنهادی در رابطه با کار­های قبلی…………………………………………………………….. ۱۴۹

۷٫۴ جمع بندی نتایج……………………………………………………………………………………….. ۱۵۲

 

فصل هشتم: نتیجه­گیری

۸٫۱ نتیجه­گیری………………………………………………………………………………. ۱۵۵

۸٫۲ آیا سرویس­های شناسایی شده، پشتیبانی کننده چابکی و تعامل­پذیری در سازمان می­باشد؟……. ۱۵۶

۸٫۳ آیا چارچوب ارائه شده از جامعیت برخوردار می­باشد؟……………………………………………………………………. ۱۵۷

۸٫۴ کار­های بعدی………………………………………………………………………………… ۱۵۷

 

مراجع ……………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶۱

واژگان و عبارات(انگلیسی به فارسی)…………………………………………………………………………… ۱۶۴

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی