پایان نامه مقایسه میزان فرسودگی شغلی و سلامتِ روان معلمان مدارس عادی و مدارس استثنایی
197,000 تومانفـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۱۳۰ صفحه
رشتــه : راهنمایی و مشاوره
بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.
توضیحات:
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، مقایسۀ میزان فرسودگی شغلی و بهداشت روان معلمان مدارس عادی و مدارس استثنایی است. این پژوهش از نوع علّی –
مقایسه ای می باشد. به منظور گرد آوری داده ها از پرسشنامۀ ۲۳ سئوالی فرسودگی شغلی مسلش و جکسون و پرسشنامۀ بهداشت روانی گُلدبرگ (GHQ) استفاده شده است.
جامعۀ آماری این پژوهش کلیۀ معلمان مدارس عادی و مدارس استثنایی شهرهای دزفول، شوش
و اندیمشک هستند.
برای تجزیه و تحلیل داده ها در قسمت آمار استنباطی از روش گروه های مستقل T برای
فرضیه های اصلی و همچنین روش همبستگی رگرسیون اینتر (ورود مکرر) برای فرضیه های جانبی استفاده گردید. فرضیه های این پژوهش به شرح زیرند:
بین فرسودگی شغلی معلمان مدارس عادی و مدارس استثنایی تفاوت وجود دارد.
بین بهداشت روان معلمان مدارس عادی و مدارس استثنایی تفاوت وجود دارد.
در نتایج به دست آمده از این تحقیق مشخص گردید که تفاوت معناداری بین فرسودگی شغلی معلمان عادی و معلمان استثنایی وجود دارد و همچنین بین بهداشت روانی معلمان عادی و معلمان استثنایی نیز تفاوت معناداری یافت شد. میان متغیرهای میزان تحصیلات، حقوق و سابقه با بهداشت روانی رابطه وجود داشت ولی در مورد متغیر سن و وضعیت تأهل رابطه ای یافت نگردید
و نیز میان متغیر سن با فرسودگی شغلی رابطه معنی دار بود ولی بین متغیرهای میزان تحصیلات، حقوق، سابقه و وضعیت تأهل رابطه ای یافت نشد.
کلید واژه : فرسودگی شغلی، بهداشت روان، استرس شغلی، معلمان مدارس استثنایی، معلمان مدارس عادی.
فهرست
عنوان صفحه
چکیده | |
فصل اول : کلیّات
مقدمه بیان مسئله اهمیت و ضرورت پژوهش اهداف کلی اهداف جزئی فرضیه های پژوهش تعاریف و اصطلاحات : – تعاریف نظری مفاهیم – تعاریف عملیاتی مفاهیم |
۲ ۷ ۹ ۱۱ ۱۲ ۱۲ ۱۳ ۱۳ ۱۶ |
فصل دوم : ادبیّات تحقیق
پیشینه نظری : – مفهوم فرسودگی شغلی – علل پیدایش فرسودگی شغلی – علل فرسودگی شغلی در مجموع – اثرات عمدۀ فرسودگی شغلی – نشانه های مرضی فرسودگی شغلی – نشانه های فرسودگی شغلی
– رابطۀ فرسودگی شغلی و ویژگی های شخصیتی – فرسودگی شغلی در معلمان و علل آن – فرسودگی شغلی در معلمان مرد و زن – رابطۀ فرسودگی شغلی معلمان با سنوات خدمت – فرسودگی شغلی معلمان و مدرک تحصیلی – راهکارهای پیشگیری ، درمان و بهبودی فرسودگی کاری – رویکرد های مختلف نسبت به فرسودگی شغلی : – رویکرد بالینی – رویکرد روان شناختی _ اجتماعی – رویکرد تبادل شرنیس – مفهوم بهداشت روانی – تعریف بهداشت روانی براساس مکاتب مختلف روان شناسی : – مکتب زیست گرایی – مکتب روانکاوی – مکتب رفتارگرایی – مکتب انسان گرایی – مکتب بوم شناسی – موارد تأثیر گذار در سلامت روانی فردی – انقلابات بهداشت روانی – عوامل مؤثر بهداشت روانی – بهداشت روانی در دوره بزرگسالی – اشتغال و بهداشت روانی زنان
– بهداشت روانی معلمان در مقابل کودکان استثنایی پیشینه تحقیقاتی : – تحقیقات انجام شده در داخل کشور – تحقیقات انجام شده در خارج از کشور
|
۱۸ ۱۸ ۲۰ ۲۱ ۲۲ ۲۳ ۲۳
۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۷ ۲۸ ۲۹ ۲۹ ۳۱ ۳۲ ۳۳ ۳۴ ۳۴
۳۴ ۳۶ ۳۶ ۳۷ ۳۸ ۳۹ ۴۱ ۴۳ ۴۴ ۴۵
۴۷ ۵۴
|
فصل سوم : روش تحقیق
روش پژوهش جامعه آماری حجم نمونه و روش نمونه گیری ابزار جمع آوری اطلاعات روش اجرای تحقیق تجزیه و تحلیل داده ها |
۶۲ ۶۲ ۶۵ ۶۹ ۷۴ ۷۵
|
فصل چهارم : یافته های پژوهش
یافته های توصیفی یافته های مربوط به فرضیه ها |
۷۷ ۸۷ |
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
بحث و نتیجه گیری پیشنهادات محدودیتها و مشکلات تحقیق خلاصۀ تحقیق
منابع فارسی منابع لاتین ضمائم |
۹۱ ۹۴ ۹۵ ۹۶ ۱۰۰
۱۰۷ ۱۱۱ |
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .