انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه کارشناسی ارشد کنترل فعال سازه‌ و کاربرد آن در طراحی لرزه ای بر اساس کنترل خسارت

99000 تومان
پایان نامه کارشناسی ارشد کنترل فعال سازه‌ و کاربرد آن در طراحی لرزه ای بر اساس کنترل خسارت

فرمت: DOC
تعداد صفحات: ۱۶۰ صفحه
رشتــه : عمران

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

 

چکیده

خسارات گسترده جانی و مالی ناشی از حوادث لرزه‌ای همچون زلزله‌ها و بادهای شدید منجر به محرز شدن نارسایی‌های روش نیرویی در طراحی لرزه‌ای سازه‌ها شده است. بر این اساس با هدف تغییر در فلسفه طراحی لرزه‌ای روش جدیدی به نام طراحی بر اساس خسارت مورد توجه محققین قرار گرفته است. در این روش با در نظر گرفتن توابعی به نام شاخص خسارت روند طراحی به نحوی تنظیم می‌شود که در اثر وقوع حوادث لرزه‌ای ممکن این شاخص مقداری معین و از پیش تعیین شده داشته باشد. یکی از راه‌های موجود برای برآورده کردن معیارهای روش طراحی بر اساس خسارت استفاده از تئوری کنترل فعال سازه‌ای می‌باشد که در این پژوهش به آن پرداخته شده است. بدین منظور تعدادی قاب بتن آرمه دو بعدی مورد توجه قرار گرفته و سعی بر آن شده که با کنترل تغییر مکان جانبی نسبی طبقه، شاخص خسارت هدف مقداری از پیش تعیین شده اختیار کند. پس از انجام این مرحله با پردازش‌های انجام شده میان اطلاعات موجود رابطه‌ای به منظور وابسته کردن شاخص خسارت طبقه و حداکثر تغییر مکان جانبی نسبی ارائه شده است. با صحت سنجی‌های انجام گرفته مشخص شده که رابطه مذکور قادر است با خطایی ناچیز مقدار شاخص خسارت را تخمین زده و می‌توان با بهره گیری از این رابطه و تنظیم الگوریتم‌ کنترلی بر مبنای آن به مقدار خسارت لرزه­ای از پیش تعیین شده در سازه‌ها  دست یافت.

کلمات کلیدی: کنترل فعال، طراحی بر اساس خسارت، سازه بتن آرمه، شاخص خسارت پارک- انگ، الگوریتم‌های کنترل فعال.

 

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                صفحه

 

چکیده. ۱

فصل اول « مقدمه »

۱-۱ مقدمه. ۳

۱-۲ مروری بر فصل‌های آینده. ۷

۲-۱- مقدمه. ۹

۲-۲- روش کنترل غیرفعال.. ۱۰

۲-۲-۱- جداساز پایه. ۱۱

۲-۲-۲- اتلاف کننده‌های غیرفعال انرژی.. ۱۳

۲-۲-۲-۱- میراگرهای فلزی جاری شونده. ۱۴

۲-۲-۲-۲- میراگر اصطکاکی.. ۱۶

۲-۲-۲-۳- میراگرهای ویسکوالاستیک… ۱۷

۲-۲-۲-۴- میراگر ویسکوز. ۱۸

۲-۲-۲-۵- میراگر جرمی تنظیم شونده. ۱۹

۲-۲-۲-۶- میراگر مایع تنظیم شونده. ۲۰

۲-۳- روش کنترل فعال.. ۲۰

۲-۳-۱- سیستم مهاربند فعال.. ۲۳

۲-۳-۲- میراگر جرمی فعال.. ۲۴

۲-۳-۳- سیستم سختی متغیر فعال.. ۲۴

۲-۴- روش کنترل ترکیبی.. ۲۵

۲-۵- روش کنترل نیمه فعال.. ۲۶

۲-۵-۱- میراگر ER.. 26

۲-۵-۳- میراگر روزنه متغیر. ۲۸

۲-۶- مرور سوابق پژوهش…. ۲۹

فصل سوم « الگوریتم‌های کنترل »

۳-۱- مقدمه. ۳۳

۳-۲- نحوه عملکرد سیستم کنترل فعال.. ۳۳

۳-۳- الگوریتم‌های کنترل.. ۳۵

۳-۳-۱- فرمول بندی معادلات تعادل در فضای حالت… ۳۵

۳-۳-۲- کنترل بهینه خطی کلاسیک… ۳۶

۳-۳-۲-۱- کنترل حلقه بسته. ۳۸

۳-۳-۲-۲- کنترل حلقه باز- بسته و کنترل حلقه باز. ۴۰

۳-۳-۳- تخصیص قطب… ۴۱

۳-۳-۴- کنترل بهینه ی لحظه ای.. ۴۳

۳-۳-۴-۱- کنترل حلقه بسته. ۴۵

۳-۳-۴-۲- کنترل حلقه باز – بسته. ۴۶

۳-۳-۴-۴- کنترل فضای مودال مستقل ۴۸

۳-۳-۵- الگوریتم کنترل حالت مرزی.. ۵۱

۳-۴- مسائل کاربردی کنترل فعال سازه‌ها ۵۳

۳-۴-۱- خطای مدل سازی.. ۵۴

۳-۴-۲- تأخیر زمانی.. ۵۴

۳-۴-۳- دقیق نبودن مشخصات سازه ای.. ۵۵

فصل چهارم « طراحی بر اساس خسارت لرزه‌ای »

۴-۱- معرفی روش طراحی بر اساس خسارت.. ۵۷

۴-۲- معرفی شاخص خسارت.. ۵۹

۴-۳- طبقه بندی شاخص‌های خسارت.. ۶۱

۴-۴- مرور تعدادی از شاخصهای خسارت.. ۶۲

۴-۴-۱- شکل پذیری.. ۶۲

۴-۴-۲- تغییر مکان جانبی نسبی طبقات.. ۶۲

۴-۴-۳- شاخص خسارت پاول و الله آبادی[۳۰]. ۶۳

۴-۴-۴- شاخص خسارت بانون و ونز یانو[۳۱]. ۶۳

۴-۴-۵- شاخص خسارت پارک-انگ[۳۲]. ۶۴

۴-۴-۶- شاخص خسارت بزرگنیا و برترو[۳۳]. ۶۴

۴-۴-۷- شاخص خسارت روفایل و میر[۳۴]. ۶۵

۴-۵ شاخص‌خسارت مورد مطالعه در این پژوهش…. ۶۵

۴-۶- روابط ارائه شده جهت محاسبه شاخص خسارت پارک- انگ… ۶۸

فصل پنجم « تحلیل و ارائه نتایج »

۵-۱ مقدمه. ۷۳

۵-۲ ساختمان‌های مورد مطالعه. ۷۴

۵-۳ نرم افزارهای محاسباتی.. ۷۵

۵-۴ مدلسازی عددی سازه ها ۷۶

۵-۵ تعیین و انتخاب شتاب‌نگاشت‌های زلزله. ۷۷

۵-۶ اهداف کنترلی و الگوریتم کنترلی دنبال شده در پژوهش حاضر. ۸۱

۵-۷ روند انجام محاسبات.. ۸۴

۵-۸ ارائه نتایج.. ۸۵

۵-۸-۱ سازه یک طبقه. ۸۶

۵-۸-۲ سازه دو طبقه. ۸۸

۵-۸-۳ سازه سه طبقه. ۹۰

۵-۸-۴ سازه شش طبقه. ۹۴

۵-۸-۵ سازه ده طبقه. ۱۰۲

۵-۹ بحث و بررسی نتایج.. ۱۱۷

۵-۱۰ ارتقا روند کنترلی.. ۱۱۸

۵-۱۱ کاربرد رابطه پیشنهادی.. ۱۲۵

فصل ششم « خلاصه و نتیجه گیری »

۶-۱ خلاصه و نتیجه گیری.. ۱۳۵

۶-۲ پیشنهادهایی برای تحقیقات آینده. ۱۳۹

منابع و مأخذ. ۱۴۰

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی