انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا برای بانکداری خرد

197,000 تومان
پایان نامه مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا برای بانکداری خرد

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۱۳۷ صفحه
رشتــه : کامپیوتر

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

 تعریف مساله

اخیرا معماری سرویس گرا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است و بسیاری از برنامه های کاربردی طبق این روش توسعه می یابند. هدف از این معماری این است که مصرف کنندگان با استفاده از سرویس هایی که تامین کنندگان سرویس ارائه می دهند، بتوانند برنامه کاربردی خود را توسعه دهند. اما نکته حایز اهمیت در این میان این است که سرویس های ارائه شده مطابق نیازهای درخواست کنندگان باشد، با دیدی کلان و باز طراحی شده باشند تا قابلیت استفاده مجدد داشته باشند و بتوان از این طریق سرعت تولید محصولات نرم افزاری را افزایش و هزینه تولید آنها را کاهش داد. بنابراین آن چه که در این میان نقشی کلیدی ایفا می کند شناسایی درست و دقیق نیازمندی هاست. نیازمندی های یک سیستم، شرح و توصیف خدماتی است که انتظار می رود آن سیستم ارائه دهد. این نیازمندی ها، بازتاب احتیاجات مشتریان است که باید توسط سیستم برآورده شوند. اصولا سخت ترین بخش ساخت یک سیستم نرم افزاری تصمیم گیری دقیق در مورد این است که چه چیزی باید ساخته شود و چه چیزی نباید ساخته شود. بنابراین نیاز به مهندسی نیازمندی ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر می نماید.

مهندسی نیازمندی ها یکی از ضروری ترین و حیاتی ترین مراحل تولید یک سیستم نرم افزاری است. بدون تعریف نیازمندی ها به صورت مناسب، توسعه دهندگان نمی دانند چه چیزی باید تولید کنند، مشتریان نیز نمی دانند باید چه انتظاری از سیستم داشته باشند و هیچ راهی برای اعتبار سنجی نیازمندی ها وجود نداشته و نمی توان تشخیص داد که سیستم تولید شده دقیقا نیازهای مشتری را تامین می کند.

مهندسی نیازمندی ها، پروسه ای است که این اهداف و نیازمندی ها را با شناسایی ذینفعان و نیازهای آنها و مستند سازی این نیازها به گونه ای که قابل تحلیل و پیاده سازی باشند، مشخص می کند.

هم چنین در معماری سرویس گرا، هر چه دسته بندی سرویس ها طبق کارکرد آنها منطقی تر و دقیق تر باشد و ماژولهایی مستقل از هم داشته باشیم که با واسطهای مناسب با یکدیگر تعامل کنند، سرعت تولید برنامه های کاربردی بالاتر رفته و هم چنین مدیریت تغییرات و نگهداری نیز کم هزینه تر می شود. و بدیهی است که دستیابی به چنین هدفی تنها با شناخت دقیق و کامل از سرویس ها و پروسه های کسب و کار به دست می آید که این خود حاصل اعمال پروسه مهندسی نیازمندی ها در یک سیستم سرویس گراست.

هدف از این تحقیق بررسی ضرورت و تاثیر مهندسی نیازمندی ها در یک معماری سرویس گرا و ارائه روشی نظام مند برای اعمال آن به صورتی موثر است.

 

فهرست

 

۱- فصل اول، معرفی.. ۱

۱-۱- تعریف مساله. ۱

۱-۲- پیشینه تاریخی.. ۲

۱-۳- روش تحقیق.. ۴

۱-۴- ساختار پایان‌نامه. ۴

۲- فصل دوم، مهندسی نیازمندی ها. ۶

۲-۱- مقدمه. ۷

۲-۲- نیازمندی چیست؟. ۸

۲-۲-۱- انواع نیازمندی ها ۹

۲-۲-۱-۱- نیازمندی های کارکردی.. ۹

۲-۲-۱-۲- نیازمندی های غیر کارکردی.. ۱۱

۲-۲-۱-۳- نیازمندی های کاربر. ۱۷

۲-۲-۱-۴- نیازمندی های سیستم. ۱۹

۲-۳- پروسه مهندسی نیازمندی ها ۲۰

۲-۳-۱- مدلهای فازهای پروسه مهندسی نیازمندی ها ۲۱

۲-۳-۱-۱- مدل فعالیت Coarse-Grain. 21

۲-۳-۱-۲- مدل فعالیت آبشاری.. ۲۱

۲-۳-۱-۳- مدل فعالیت مارپیچی یا حلزونی.. ۲۱

۲-۳-۲- فازهای پروسه مهندسی نیازمندی ها ۲۵

۲-۳-۲-۱- امکان سنجی.. ۲۵

۲-۳-۲-۲- استخراج و تحلیل نیازمندی ها ۲۷

۲-۳-۲-۳- مستندسازی نیازمندی ها ۴۰

۲-۳-۲-۴- اعتبار سنجی نیازمندی ها ۴۰

۲-۴- مدیریت نیازمندی ها ۴۶

۲-۵- ضرورت مهندسی نیازمندی ها ۴۸

۲-۵-۱- بررسی تاثیر مهندسی نیازمندی ها بر کیفیت… ۵۱

۲-۵-۱-۱- کیفیت چیست؟. ۵۱

۲-۵-۱-۲- مهندسی نیازمندی ها در کیفیت.. ۵۳

۲-۵-۲- بررسی تاثیر مهندسی نیازمندی ها در پیچیدگی.. ۶۳

۲-۵-۲-۱- اجزای کلیدی در پیچیدگی نرم‌افزار ۶۳

۲-۵-۲-۲- پیچیدگی ضروری در مقابل پیچیدگی عارضی.. ۶۴

۲-۵-۲-۳- انواع پیچیدگی نرم‌افزار ۶۶

۲-۵-۲-۴- علل پیچیدگی نرم‌افزار ۶۸

۲-۵-۲-۵- مهندسی نیازمندی ها در پیچیدگی.. ۷۰

۲-۵-۳- بررسی تاثیر مهندسی نیازمندی ها در نگهداری.. ۷۲

۲-۵-۳-۱- نگهداری اصلاحی.. ۷۲

۲-۵-۳-۲- نگهداری تطبیقی.. ۷۳

۲-۵-۳-۳- نگهداری تکمیلی.. ۷۳

۲-۵-۳-۴- نگهداری پیشگیرانه. ۷۳

۲-۵-۳-۵- مهندسی نیازمندی ها در نگهداری.. ۷۳

۲-۵-۴- تاثیر مهندسی نیازمندی ها در سطوح مختلف نرم افزار. ۷۴

۲-۶- الزامات مهندسی نیازمندی ها ۷۸

۲-۶-۱- آشنایی با سازمان.. ۷۸

۲-۶-۲- تفهیم اهمیت و ضرورت مهندسی نیازمندی ها ۷۸

۲-۶-۳- ایجاد زیرساخت لازم و آشناسازی افراد برای مهندسی نیازمندی ها ۷۹

۲-۶-۴- آشنایی با ابزار و انتخاب مناسب… ۷۹

۳- فصل سوم معماری سرویس گرا ۸۴

۳-۱- مقدمه. ۸۵

۳-۲- پروسه‌های کسب و کار. ۹۰

۳-۲-۱- انواع پروسه‌های کسب و کار. ۹۱

۳-۳- سرویس…. ۹۴

۳-۳-۱- اجزای تشکیل دهنده سرویس…. ۹۴

۳-۳-۱-۱- قرارداد. ۹۵

۳-۳-۱-۲- واسط.. ۹۵

۳-۳-۱-۳- پیاده‌سازی.. ۹۶

۳-۳-۱-۴- منطق کسب و کار ۹۶

۳-۳-۲- ویژگی‌های سرویس…. ۹۶

۳-۳-۲-۱- قابلیت استفاده مجدد. ۹۶

۳-۳-۲-۲- ارائه قرارداد مشترک… ۹۷

۳-۳-۲-۳- وابستگی کم میان سرویسی.. ۹۷

۳-۳-۲-۴- تجرید. ۹۸

۳-۳-۲-۵- قابلیت ترکیب.. ۹۹

۳-۳-۲-۶- خودمختاری.. ۹۹

۳-۳-۲-۷- نداشتن وضعیت خاص… ۱۰۰

۳-۳-۲-۸- قابلیت کشف.. ۱۰۱

۳-۴- المان های معماری سرویس گرا ۱۰۲

۳-۴-۱- Application frontend. 102

۳-۴-۲- سرویس…. ۱۰۲

۳-۴-۳- مخزن سرویس…. ۱۰۳

۳-۴-۴- گذرگاه سرویس…. ۱۰۳

۳-۵- متدولوژی‌های معماری سرویس‌گرا ۱۰۳

۳-۵-۱- نقاط ورودی معماری سرویس‌گرا ۱۰۴

۳-۵-۲- SIMM (Service Integration Maturity Model) 107

۳-۵-۳- SOM (Service Oriented Modeling Architecture) 107

۳-۵-۴- CBM (Component Business Modeling) 109

۳-۶- چرخه حیات معماری سرویس‌گرا ۱۱۰

۳-۶-۱- مدل کردن.. ۱۱۱

۳-۶-۲- Assemble. 113

۳-۶-۳- استقرار. ۱۱۵

۳-۶-۴- مدیریت… ۱۱۷

۳-۶-۵- حاکمیت… ۱۱۹

۳-۷- ضرورت گرایش پروژه‌های بزرگ به معماری سرویس‌گرا ۱۲۱

۳-۷-۱- تقسیم پروژه به زیر پروژه‌های کوچک‌تر. ۱۲۱

۳-۷-۲- رقابت… ۱۲۳

۳-۷-۳- نگهداری.. ۱۲۴

۳-۷-۴- جداسازی کسب و کار و واسط کاربر. ۱۲۵

۳-۷-۵- سفارشی‌سازی.. ۱۲۶

۴- فصل چهارم، مهندسی نیازمندی ها در معماری سرویس گرا ۱۲۹

۴-۱- مقدمه. ۱۳۰

۴-۲- تعامل مهندسی نیازمندی ها و پروسه های کسب و کار. ۱۳۲

۴-۲-۱- تاثیر مهندسی نیازمندی‌ها بر فرایندهای کسب و کار. ۱۳۲

۴-۲-۲- تاثیر فرایندهای کسب و کار در نیازمندی‌ها و مهندسی نیازمندی‌ها ۱۳۴

۴-۲-۳- چرخه تکاملی تعامل مهندسی نیازمندی ها و فرایندهای کسب و کار. ۱۳۷

۴-۳- راهکار پیشنهادی.. ۱۳۸

 

فهرست اشکال

شکل ‏۲‑۱٫انواع نیازمندی های غیر کارکردی.. ۱۸

شکل ‏۲‑۲٫ استفاده کنندگان مستند نیازمندی ها ۲۳

شکل ‏۲‑۳٫مدل فعالیت Coarse-Grain. 28

شکل ‏۲‑۴٫ مدل فعالیت مارپیچی یا حلزونی.. ۲۸

شکل ‏۲‑۵٫ورودی ها و خروجی ها ۲۹

شکل ‏۲‑۶٫ فازهای پروسه مهندسی نیازمندی ها ۳۰

شکل ‏۲‑۷٫ عملکرد مهندسی نیازمندی ها در استخراج نیازمندی ها ۳۳

شکل ‏۲‑۸٫ پروسه نمونه سازی.. ۴۹

شکل ‏۲‑۹٫ ذینفعان یک سیستم نرم افزاری.. ۵۳

شکل ‏۲‑۱۰٫ جایگاه مهندسی نیازمندی ها در چرخه تولید نرم افزار. ۵۴

شکل ‏۲‑۱۱٫ارتباط مدل های کیفیت… ۵۶

شکل ‏۲‑۱۲٫ چرخه حیات نرم افزار. ۵۸

شکل ‏۲‑۱۳٫ تاثیر مهندسی نیازمندی ها بر کیفیت… ۶۶

شکل ‏۲‑۱۴٫ تاثیر مهندسی نیازمندی ها در سطوح مختلف نرم افزار. ۷۹

شکل ‏۳‑۱٫ عوامل معماری سرویس گرا ۸۹

شکل ‏۳‑۲٫ روابط بین پروسه های کسب و کار و سرویس ها ۹۲

شکل ‏۳‑۳٫ اجزای تشکیل دهنده سرویس…. ۱۰۶

شکل ‏۳‑۴٫ المان‌های معماری سرویس‌گرا ۱۱۴

شکل ‏۳‑۵٫ نقاط ورودی به معماری سرویس گرا ۱۱۶

شکل ‏۳‑۶٫ چرخه حیات معماری سرویس گرا ۱۲۱

شکل ‏۳‑۷٫ فاز مدلسازی در چرخه حیات معماری سرویس گرا ۱۲۴

شکل ‏۳‑۸٫ فاز assemble در چرخه حیات معماری سرویس گرا ۱۲۶

شکل ‏۳‑۹٫ فاز استقرار در چرخه حیات معماری سرویس گرا ۱۲۸

شکل ‏۳‑۱۰٫ فاز مدیریت در چرخه حیات معماری سرویس گرا ۱۳۰

 

فهرست جداول

جدول ‏۳‑۱٫ فعالیت های فاز مدل.. ۱۲۳

جدول ‏۳‑۲٫ فعالیت های فاز assemble. 125

جدول ‏۳‑۳٫ فعالیت های فاز استقرار. ۱۲۷

جدول ‏۳‑۴٫ فعالیت های فاز مدیریت… ۱۲۹

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی