انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه کارشناسی روس تحقیق آتشفشان

99000 تومان
پایان نامه کارشناسی روس تحقیق آتشفشان

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۵۵ صفحه
رشتــه : زمین شناسی

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

 

اهمیت و اهداف تحقیق

امروزه با پیشرفت روز افزون علم و فناوری و کاربرد آن در زمینه های جغرافیایی ، هنوز هم دیدگاههای بسیاری هستند که با شنیدن نام آتشفشان و یا فوران یک آتشفشان ، به یاد زیانها و آسیب های بسیار و غیر قابل جبران می افتند . عده ای نیز می پندارند که فوران یک آتشفشان فقط و فقط به محیط زیست زیان و ضرر می رساند و از علایم یک آتشفشان ، فقط گدازه و مواد جامد خروجی را می شناسند ؛ آنها از اهمیت و زیان گازهای خروجی آتشفشان ها بی اطلاع اند و می پندارند هیچ راهی برای جلوگیری از فوران آتشفشان ها و یا کاهش زیانهای وارده در دست نیست .

چندی است که اقلیم شناسان جغرافیایی و دانشمندان علوم محیط زیست با همکاری یکدیگر به تصحیح نظریه های نادرست پرداخته اند ، آنان با مطرح کردن این موضوع که همواره بهترین زمینهای حاصلخیز برای کشاورزی در دامنه آتشفشان هایی است که در طول عمر خود حداقل یکبار دستخوش فوران و فعالیت شده اند ، بیان می دارند که آتشفشان در کنار زیان هایی که به بار می آورد ، فواید بسیاری نیز دارد.

شاید مهمترین کمک فرایند های آتشفشانی این باشد که پنجره ای به درون زمین باز کرده و نحوه عملکرد بعضی از فرایند های درونی این کره را برای ما روشن ساخته است ( صداقت – دانشور – حسینی – مدنی – هاشمی،۷۰:۱۳۸۷ ) . و اما زیانهای آتشفشان :

چندی است دانشمندان و کارشناسان محیط زیست درصدد کاهش خسارتها و تلفات حاصل از فعالیت آتشفشان ها هستند ؛از این رو با روشهایی از جمله : انحراف مواد مذاب با انفجار و یا احداث موانع ، خنک کردن جبهه های مواد مذاب با انفجار و با احداث موانع ، خنک کردن جبهه های مواد مذاب با آب و راهکارهایی از این قبیل ، میزان خسارتهای وارده را تا حدود چشمگیری کاهش داده اند ، بطوریکه در سال ۱۹۹۱ دانشمندان در پیش بینی فوران پیناتوبو موفق شدند که چگونگی دستیابی به این موفقیت در حیطه کار این تحقیق نیست و ما از بازگو کردن آن می پردازیم .

در این تحقیق ابتدا به معرفی زیانها و اثرات سوء آتشفشان ها بر محیط زیست پرداخته ایم سپس راهکارهای موجود برای جلوگیری و کاهش خسارات آتشفشان در محیط زیست را معرفی کرده و در آخر به فواید یک آتشفشان و تاثیرات مثبت آن بر محیط زیست پرداخته ایم .

 

روش تحقیق

انتخاب چنین تحقیقی را می توان علاقه و احساس نیاز کسب اطلاعات در این زمینه بیان کرد .

پژوهشی که در حال حاضر در دست دارید ،براساس روش توصیفی – تحلیلی و مبتنی بر مشاهدات غیر مستقیم است . در این تحقیق چون استفاده از روش میدانی مقدور نبوده ، پژوهشگر را بر آن داشت که روش کتابخانه ای و استفاده از اسناد و مدارک را برگزیند .

مسائل و مشکلات تحقیق

در گرد آوری مطالب موجود در این تحقیق مشکلاتی بود که مانع از ارائه یک تحقیق جامع و کار آمد می شد ؛ از جمله این مسائل در دسترس نبودن آتشفشان فعال است ؛ می دانیم که کشور ما دارای کوههای آتشفشانی متعددی است ولی هیچ کدام، آتشفشان فعال نبودند. لذا محقق هنگامی که از یک آتشفشان فعال سخن می گفت نمی توانست یک شرایط نزدیک به واقعیت را برای خواننده ایجاد کند و یا خود برای جمع آوری نمونه به مناطق آتشفشانی برود ،هر چند که اگر آتشفشان فعال در ایران یافت می شد باز مشکلاتی پدید می آمد ،از جمله مقدور نبودن شرایطی که محقق ، خود به دهانه کوه آتشفشان برود (به علت گازهای خروجی از دهانه آتشفشان – احتمال فوران آتشفشان – سختی راه و… ) و نیز امکان سفر به یک شهرستان آتشفشانی برای محقق میسر نبود .

یکی دیگر از مشکلات محقق در تهیه ی عکسها و تصاویر بود ،همانطور که خواهید دید، عکسهایی که در این تحقیق آمده است، دقیق و واضح نیست؛ اما یافتن همین مقدار عکس به سهولت امکان پذیر نبود . لذا جا دارد در اینجا از تمامی سازمانها و نهادها که حیطه کاریشان مربوط به آتشفشان ها است ،خواهش کنم علاوه بر به روز کردن اطلاعات آتشفشانی شان ،در به روز کردن تصاویر و افزایش آنها نیز تلاش نمایند .

تحقیقی که در دست دارید با تلاش بسیار و سختی فراوان گرد آوری شده ، اما سعی بر آن بوده است که مطالب موجود در این تحقیق از جدیدترین اطلاعات موجود در کتابها ،سایتها و سازمانها جمع آوری شود .

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی