انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه روانشـناسی و آموزش و پرورش کودکان اسـتـثنائی

99000 تومان
پایان نامه روانشـناسی و آموزش و پرورش کودکان اسـتـثنائی

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۶۰ صفحه
رشتــه : روانشناسی

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

مقـدمه

یا ایها الناس انا خلقنا کم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوباً و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عندالله اتقیکم ان الله علیم خبیر .

غور و تفحص در خلقت انسان ، آگاهی به فلسفه و هدف آفرینش و اعتقاد به اینکه هرگز انسان بیهوده و عبث آفریده نشده است سبب می شود که انسان (من و تو) نگرشی هدفمند و جهت دار و پوینده و سازنده نسبت به جهان هستی داشته باشد .

این آگاهی و شناخت نسبت به آفرینش و هستی و خویشتن آنچنان مهم و خطیر و تعیین کننده است که میزان و چگونگی معرفت به ذات حق در پرتو همین شناخت معنا پیدا می کند. تا بدانجا که مولا علی علیه السلام می فرماید « من عرف نفسه فقد عرف ربه» هر کس خود را شناخت پروردگار خویش را شناخته است .

شناخت لازمه هر حرکت هدفمند و جهت داری است و در این رهگذر تنها سرمایه ی والا و پرگهر آدمی اندیشه و تفکر است واین منبع اندیشه گاه چنان است که می تواند انسان را تولدی تازه بخشد .

قرآن کریم به بیانی ، هدف از خلقت انسان را عبادت خالق ذکر می نماید ( و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون سوره ذاریات) و عبادت خالق غنی و باقی و فالق و رب الناس و ملک الناس و … حرکت و تقرب و پیوند انسان فقیر و فانی و زبون، به جاودانگی و ابدیت و یکتائی و توحید است . و توحید اساس مکتب است. بدیگر سخن ، عبادت، آمادگی و تربیت و پرورش و« شدن» انسان و تقرب و بازگشت مخلوق به خالق است (توحید- یکتائی) و بحق این سزاوار مقام آدمی است .

حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام در آغاز بعثت با شعار و ندای رهائی بخش و انسان ساز و سرود آزادگی « قولو لا اله الا الله تفلحوا) هدف غائی از« تربیت» و« شدن انسان» را از دیدگاه مکتب اسلام همانا به « فلاح» رسیدن انسان اعلام می فرماید. نفی « اله» ها، بیزاری از بت ها و بت پرستان و بت سازان رهائی از همه وابستگی ها و تعلقات و تفاخرات، وارستگی از تمامی آنچه که انسان را از یاد خدا و اخلاص در عبودیت و پیمودن صراط مستقیم الهی باز می دارد ، اولین گام در تربیت و آمادگی و عبودیت و یکتائی است .

بعبارت دیگر تصفیه و تزکیه و پالایش (نفی « اله» ها) مقدمه لازمی است در پیوند با« الله» و یکتائی و توحید .

چرا که فقط در سایه نفی « اله» ها (وارستگی ها) و پیوند با « الله» ( تنها وابستگی) و اتصاف به صفات جلاله خداوندی است که عبودیت و مقام والای خلیف اللهی انسان معنا می یابد .

معیار عبودیت و شایستگی خلیفه اللهی انسان نیز در میزان نفی و زدودن « اله» ها و تقرب و اتصاف به صفات اللهی است و بس . و همانا مفلحون این تربیت شدگان، رشد یافتگان مکتب قرآن مومنانی هستند (قد افلح المومنون) که جز خدا معبود و معشوقی نداشته و به جهانی که در آنند با تمامی دلبستگی هایش هرگز دل نبسته و به آن جز گذر گاه طریق حق و عرصه امتحان و میدان خودسازی و عبادت خدا نمی نگرند. بسان مسافران راسخ و ثابت قدم آنچنان برایشان مبداء و مقصد روشن و معین است که همچون صاحبان بصیرت و اهل یقین لمحه ای تامل و بحساب آوردن دنیا « راه» را جایز ندانسته و لغو می پندارند . تو گوئی همین فردا میهمان خدایند، که اینک با خدایند!

آنان سرود آزادگی حرکت بخش « انا لله و انا الیه راجعون» را در اعلام مبداء و مقصد و طول راه (از خدا به خدا) همچنان می سرایند. زمزمه این ندای الهی حامل این پیغام نیز می تواند باشد که انسان از بدو خلقت (مبداء) تا به قیامت (مقصد) مطرح می باشد. که آغاز راه « من» و « تو» از خلقت آدم است و پایان را همان قیامت است و معاد .

بدیگر بیان هر انسانی را تاریخی است از خلقت آدمی تا معاد و هرگز حصاری از دیواره های تولد و مرگ نمی تواند او را محدود و محصور نماید .

ژرفای پیام قرآن بیانگر این حقیقت است که انسان ( من و تو) از خلقت آدم تا زمانیکه خود تولد و هویت می یابد و زندگی می کند وارث تمامی نعمت ها و امانت های الهی وتمامی تجارب تاریخ است .

چرا که تولد ، آغاز و پیدایش حیات نیست بلکه تحولی است در حیات و هستی انسان. بزرگی و عظمت انسان آنچنان است که با تولد و زندگی اش تمامی تجارب و دست آوردها و تاریخ گذشتگان را به ارث گرفته و بر دوش می نهد. و از اینجا (حیات و زندگی) تا به قیامت انسان مسئول سرنوشت تاریخ انسان هاست. و مرگ پایان راه نیست که این راه تا معاد ادامه دارد . و معنای انا لله و انا الیه راجعون نیز همان است . میدان و عرصه تلاشها و فعالیت ها و اندیشه ها و عمل های انسان محصور در دنیای زندگانی او نبوده و میزان مسئولیت ها و رسالت هایش در جهان هستی با مرگش پایان نمی پذیرد .

این کلام حرکت آفرین قرآن در آیه ۱۲ سوره قیامت نیز شاهدی است بر این مدعی آنجا که اعلام می گردد « ینبو الانسان یومئذ بما قدم و اخر» که در قیامت ، روز استقرار و صف آرائی انسانها در نزد پروردگار ، انسان به همه اعمال و آنچه که در حیاتش (تولد- مرگ) از او سرزده« قدم» ها و به تمامی عکس العمل ها و ، و تراوشات فکری و اثرات و نتایج اعمال و رفتارش در جهان هستی « آخرها» ( که با قدم ها آغاز گشته و تا قیامت ادامه می یابد) آگاه گشته و به آنها بازخواست می شود . آری انسان از مبداء تا مقصد مطرح و مسئول است و این رسالت و مسئولیت خدائی زیبنده انسان، این اشرف مخلوقات و جانشین خدا در زمین است .

افسوس و حسرت به از خود بیگانگی ها و صد افسوس بر دون مایگی ها و حیوان منشی ها که « اولئک کل الانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون» و وای بر اندیشه هائی که آدمی را جز انباری از غرایز و نیازهای مادی و اقتصادی و اجتماعی نپنداشته و با معیار ارزشهائی از جمال و تفاخر و تکاثر و … و تازیدن برای نیل به « رفاه» او را نمی بیند .

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی