پایان نامه تحلیل تصویرسازی های کودکان کار
197,000 تومان
فـرمت: DOC
تعداد صفحات: 173 صفحه
رشتــه : هنر
بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.
توضیحات:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول : درآمدی بر بداهه سازی
1-1- هنر چیست؟………………………………………………………………………………………………………. 1
1-1-1- هنر در تفکر دینی و عرفانی……………………………………………………………….. 3
1-1-2- هنر از منظر فلاسفه و متفکرین ………………………………………………………….. 9
1-2- هنر مند کیست؟ ……………………………………………………………………………………………… 11
1-3- دنیای جدید …………………………………………………………………………………………………….. 14
1-4- خلاقیت ………………………………………………………………………………………………………….. 17
1-4-1- نظریه های مختلف آفرینشگری ………………………………………………………… 19
1-4-2- شرایط آفرینشگری…………………………………………………………………………….. 24
1-4-3- آفرینشگر ………………………………………………………………………………………….. 26
1-5- خیال ………………………………………………………………………………………………………………. 27
1-6- الهام ……………………………………………………………………………………………………………….. 36
1-6-1- الهام ماده خام آفرینشگری ……………………………………………………………….. 41
1-7- ناخودآگاه ………………………………………………………………………………………………………… 45
1-7-1- رویا ………………………………………………………………………………………………….. 55
1-7-2- نماد ………………………………………………………………………………………………….. 59
1-7-3- سمبولیسم………………………………………………………………………………………….. 65
1-7-4- ذن …………………………………………………………………………………………………… 69
فصل دوم : بداهه سازی
2-1- بداهه سازی چیست؟ ……………………………………………………………………………………………
2-2- بداهه سازی در هنر …………………………………………………………………………………………. 82
2-2-1- سوابق تاریخی بداهه سازی ……………………………………………………………….. 87
فصل سوم : نقاشی کودک
3-1- فرآیند نقاشی کودک …………………………………………………………………………………….. 110
3-1-1- مراحل تکاملی نقاشی کودک……………………………………………………………. 111
3-2- مراحل رشد ذهنی کودک ……………………………………………………………………………… 113
3-3- نقاشی کودک از نظر روانشناختی……………………………………………………………………. 117
فصل چهارم : تصویرسازی کودکان کار
4-1- کودکان کار …………………………………………………………………………………………………. 130
4-2- مراحل تصویرسازی کودکان کار……………………………………………………………………. 135
4-2-1- انتخاب رنگ ………………………………………………………………………………….. 135
4-2-2- تصویرسازی …………………………………………………………………………………… 145
4-3- تصویرسازی کودکان معمولی ……………………………………………………………………….. 161
4-4- تطبیق آثار کودکان کار و کودکان معمولی…………………………………………………….. 167
نتیجه گیری ………………………………………………………………………………………………… 168
فهرست تصاویر……………………………………………………………………………………………………
فهرست اعلام……………………………………………………………………………………………………..
کتابشناسی …………………………………………………………………………………………………………
گزارش پروژه عملی……………………………………………………………………………………………..
تصاویر پروژه عملی……………………………………………………………………………………………..
چكيده
پژوهش حاضر به منظور بررسی تصویرسازی های کودکان ریزنقشی است که دستان کوچکشان طعم سختی کار را چشیده است، کودکانی که در کنار ما و با ما و در عین حال جدا از ما زندگی می کنند. تصویرسازی های آنان می تواند نمایانگر دنیای آنان باشد. بدین منظور از روش بداهه سازی استفاده شد، تا کودکان بتوانند با تخلیه روانی، احساسات درونی خود را کاملأ آزاد و به دور از قید و بندها بیان کنند.
بنابراین ضرورت داشت تا قبل از هر چیز مطالعاتی در مورد تعریف بداهه سازی و سوابق آن و همچنین در مورد فرآیند نقاشی کودکان و عوامل تأثیرگذار در آنها انجام پذیرد.
مهمترین نتیجه حاصله عبارتست از اینکه کودکان پیام خود را از رخدادهای ناپسند و خشن محیط کار، با رنگ ها و تصاویر ناخودآگاه و به ظاهر اتفاقی نقش می کنند، و انزجار و خشم خود را عیان می سازند.
نتیجه حاکی از آن بود که روش مذکور به نسبت روش های سابق در روانکاوی ناخودآگاه افراد، می تواند موفق تر عمل کند.
بر اساس عنوان ، پروژه حاضر به منظور تصویرسازی کتابهای شعر کودکان انجام پذیرفت.تصویرسازی اشعار به روش بداهه سازی، و به شیوه ی آزمون مطرح شده در رساله حاضر اجرا شد. این روش تاکنون در تصویرسازی کتاب کودک انجام نشده است. در این شیوه، ارتباط تصویر خودانگیخته و اتفاقی با موضوع از پیش تعیین شده، و اجرای تصاویر مرتبط و هماهنگ در یک کتاب، با در نظر گرفتن گروه سنی و روش اجرا، به نسبت شیوه های دیگر، دشوارتر به نظر می رسد و به همین دلیل بداهه سازی می تواند برای داستان های تک تصویر مناسب تر باشد.
به دلایل مذکور و به دلیل خصوصیات بداهه شعر، اشعار کودک برای این پروژه انتخاب شدنده اند. در این پروژه، کتاب های «کلاغه کجاست» و «بچه های جینگیلی» که معرفی حیوانات مختلف هستند (گروه سنی الف و ب) و چند شعر به صورت پراکنده از مجموعه اشعار«ترانه های خانه»(گروه سنی الف و ب) و «شعر سبزه ها» (گروه سنی ب و ج)تصویرسازی شده اند. تعداد این آثار در ابتدا 15 اثر بود که در ادامه به 30 اثر رسید. تمامی آثار با جوهر رنگی و آبرنگ اجرا شده اند و اجرای دستی هستند. (به غیر از دو مورد که از فتوشاپ به منظور تکمیل استفاده شده است).
اجرای آثار غالبأ در مرحله رنگ گذاری و ایجاد تصاویر، بدون تعقل و بداهه بوده است، به غیراز چند مورد(در مجموعه اشعار مرتبط) که برای ارتباط بیشتر با موضوع، رنگها آگاهانه تر استفاده شده اند.
در این شیوه می توان رویدادهای همزمانی یونگ را تجربه کرد و به خاصیت هولوگرافیک جهان پی برد. ایمان به این جریان ها این رویدادها را قوی تر می کند.
با شروع کار و طی انجام پروژه، تردیدها و نگرانی هایی که (با وجود ایمان به این راه) در ابتدا به نظر می رسید، از میان می رفت و تصاویر به صورت معجزه آسا، بدون تعقل، کنترل و مهار و مرتبط با موضوعات ظاهر می شدند، و تنها با کمی دخل و تصرف، وضوح می یافتند. هر جا انتخابی بود، باعث خرابی کار می شد. به همین دلیل هر جا قوتی مشاهده می شود، از چشمه ای دیگر است ،و هر جا ضعفی است به دلیل دخالت بی مورد.
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .