انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر بهداشت روانی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی

197,000 تومان
پایان نامه بررسی ارتباط عملکرد مدرسه بر  بهداشت روانی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی

فـرمت: DOC
تعداد صفحات: ۷۹ صفحه
رشتــه : روانشناسی- علوم تربیتی

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

مقدمه

درسالهای اخیرهدف تعلیم تربیت بیش از بیش متوجه آماده کردن افراد باشخصیت سالم است امروزهمه معتقدندبا آوردن وتربیت کردن یک انسان با شخصیت سالم، بسیار مهمتراست از آن که قدرت وشعوراستفاده از آن را داشته باشد اکنون اغلب مسایل ومشکلات روابط انسان هاراکمک علم روانشناسی حل میکنند واز زمانی که مسئله شناخت روان افراد مطرح شده قضاوت هاوملاک ها تغییر کرده یعنی واقعا فهمیده وقبول کرده اندکه حرکات، اعمال وخواسته های ما عکس العمل عقده هایی است که از دوران کودکی ونوجوانی در مابه وجود آمده است بهداشت روانی یکی از علم هایی است که هر معلمی برای کمک به رشدصحیح کودکان وتامین آتیه آن ها باید بداندوبه آن عمل کند البته نمی توان مسئولیت حفظ بهداشت روانی کودکان رافقط به عهده معلم گذارد زیرا دراین کار مدرسه وریاست آن ووالدین نقش مهمی را نیز به عهده دارند.روی هم رفته هر کس به نحوی با کودکی یا نوجوانی سر و کار دارد ومی خواهدبرای آنها مفید بوده ورفتار صحیح داشته باشدبایدبه این علم توجه کند (ردل وواتنبرگ ۱۳۵۳)یکی از مراحل تکوین شخصیت جوان ونوجوان مدرسه ومحیط آموزشی است که فرد قسمت عمده وقت خود یعنی حدود۱۲هزار ساعت آن رادر این نهاد تربیتی می گذارند واکثر وقایعی را که در زندگی بزرگسالی اومی افتد درمدرسه می آموزد او می آموزد که با دیگران کنش وواکنش نشان دهد وارتباط برقرار کندچگونه کردار ورفتار خود را براساس نرم های اجتماعی تنظیم وکنترل نماید.چگونه مسایل ومشکلات خود راحل کند چگونه حد ومرز خود را حفظ کرده از آن تجاوز ننماید .چگونه دیگران وخود را بشناسد وبه آنان احترام بگذارد چگونه به مسئولیت وهمکاری گروهی پی برد .از این روملاحظه می شودکه جریانات تربیتی مزبورچه نقش عمده ای درتکوین شخصیت جوان ونوجوان دارند.نقش تربیتی آموزشگاه که به صورت صحیح عمل میکندوموجبات تنفر وانزجار ومدرسه گریزی را در دانش آموز ان به وجود نیاورد بایدمورد توجه قرار گیرد . نقش درست معلم ومسئولان مدرسه ونقش برنامه ریزان آموزشی وبه کارگیری نیروی فعال جوانان وتشویق آنان به انواع کارهای علمی وفنی وحرفه ای وغیره توجه وهمدلی معلم یا دانش آموزودل پذیر بودن محیط مدرسه وجاذبه داشتن محتوای درسی وکلاس ودهها مطالب نظیر آن همه درتکوین شخصیت متعادل دانش آموز نقش به سزایی دارند.

مربیان به عنوان اعضای اصلی هدایت وتنظیم جهت دهی به فعالیت های آموزشی وتربیتی باید درتهیه این فعالیت ها و برنامه ها کلیه خصوصیات نوجوانان رامورد نظر قرار دهندوتوجه به رشد بدنی جوانان توجه به عقاید، عواطف واحساسات آنان فراهم ساختن زمینه ای که جوان خود ومحیط خود را بشنا سد پرورش روح همکاری وغیره از اهم اموری است که باید مورد توجه قرار گیرد .اریکسون معتقداست که اگر هویت شخصی نوجوان بتواند خودرا بشناسد و از دیگران جدا سازد تعادل روانی وی تضمین میشود واگرسرخورگی وعدم اعتماد جایگزین اعتماد شود وبه جای تماس با مردم گوشه گیرد ومنزوی شودو به جای تحریک رکورد نملید تحریک وبه جای خود آگاهی وتشکیل هویت مثبت دچار ابهام درنقش خود شود .هماهنگی وتعادل روانی وی به هم خوردوبه بحران هویت دچارمی شوددربحران هویت نوجوان شدیدا دچارناراحتی واظطراب ذهنی است به صورت که نمی تواند جنبه های مختلف شخصیت را در یک خویشتن قابل قبول وهماهنگ سازد(سمپوزیوم جایگاه تربیت، ۱۳۷۳)مدرسه مستقیم در مدرسه واگرهمه با هم سعی کنیم که مشکلات روحی کودکان ونوجوانان را درک نموده وبه بهبود آنها کمک نماییم افراد سالمتر به جامعه تحویل خواهیم داد .(ردل وواتنبرگ ۱۳۵۳)اگر جامعه ای علاقه مند به حفظ نوجوانان وجوانان در برابر اختلالات روانی است باید نظام آموزشی سالم و سازنده ای برای آنان ایجاد کند.از جمله وظایف مدرسه :

۱-ایجاد تعادل میان رشد تحصیلی و رشد شخصیتی دانش آموز

۲-کاهش میزان فشار بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ومقابله با ترس واضطراب که عمومابرفضای تحصیلی سایه می افکند

۳-پرورش احساس ارزشمندی درکودکان یعنی القای این مطلب به آنان که برای خود خانواده خود وجامعه خود افراد با ارزش هستند و ارزش آنان خیلی برتر و بالاتر از آن است که به انحراف روی آوردند ووقت خود را تلف کنند .

بلوم توجه به نکات زیر را برای رشد شخصیت جوانان واجب میداند .

۱-به دانش آموزان کمک کنیم که خود را بشناسند

۲-به آنان بیاموزیم که برای خود ودیگران احترام قائل شوند.

۳-به آنان بیاموزیم که دراعمال ورفتارخوداحساس مسئولیت کنند.

۴-آنان را به نفوذعوامل اطراف آگاه سازیم

۵-به آنان کمک کنیم تا مجموعه ارزش های شخصی برای خود تشکیل دهند.

۶- به آنان راه اتخاذ تصمیم مهم و اجرای آن ها را بیاموزیم.

۷-برنامه مدارس را مطابق توانایی کودکان ومناسب با دنیا که با آن روبه رو خواهند شد طرح ریزی کنیم

۸-به آنان کمک کنیم تا مهارت های ارتباطی را کسب کنند (فصلنامه تعلیم وتربیت، ۱۳۸۳)

 

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون ۳ نظر ارسال شده

  • sara - پاسخ دادن

    سلام من همین مقاله عملکرد مدرسه بر روی بهداشت روانی دانش اموزان رو خریدم شما فرستادین ایمیلم ولی باز نمیشه به شکل ویروس میاد میشه بگید چیکار کنم تا فردا صبح شایدم تا اخر شب برام میمونه تو ایمیلم میشه یا ی بار دیگه بفرستین یا بگید چیکار کنم من این مقالرو احتیاج دارمزود جواب بدین ممنون میشم

    • sunyboyl - پاسخ دادن

      براتون دوباره میل شد.

      موفق باشید

  • sara - پاسخ دادن

    سلام ممنون که جواب دادین ولی بازم دانلود نمیشه یعنی من نمیتونم برش دارم. شما برا برداشتن پایان نامه زمان گذاشتین که نمیشه برش داشت؟
    من این پایان نامه رو میخوام ولی همش گیره قبلا یکی دیگه گرفتم ازتون درست بود ولی این مشکل داره اگه کمکم کنین ممنون میشم

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی