انتخاب و سفارش محصول
پرداخت آنلاین وجه محصول
دانلود محصول در همان لحظه
شرايط و قوانين فروشگاه

شرايط و قوانين فروشگاه

  • محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده ، با کلیک بر روی هر محصول میتوانید مشخصات آن را بخوانید .
  • بعد از انتخاب محصول خود ، مي توانید با زدن دکمه " پرداخت آنلاين " محصول مورد نظر را خريداري كنيد.
  • محصول به صورت فایل می باشد و پس از پرداخت موفق توسط شما بلافاصله قابلیت دانلود دارد.
  • بعد از پرداخت آنلاين موفق لینک دانلود محصول به نشانی ایمیل شما ارسال می گردد .
  • برای پشتیبانی آنلاین و پرسش و پاسخ با در ارتباط باشید.
  • عزیزانی که بعد از دانلود مشکل باز نشدن فایل را دارند لطفا آموزش قسمت را مشاهده و اجرا کنند.

پایان نامه کارشناسی ارشد استفاده از میراگر های جرمی در کنترل ارتعاش ساختمان های مرتفع و سازه هایی با دهانه بلند

99000 تومان
پایان نامه کارشناسی ارشد استفاده از میراگر های جرمی در کنترل ارتعاش ساختمان های مرتفع و سازه هایی با دهانه بلند

فرمت: DOC
تعداد صفحات: ۲۲۶ صفحه
رشتــه : عمران

بصورت کامل ، مرتب ، قابل ویرایش و آماده چاپ میباشد.

توضیحات:

 

 

چکیده

میراگر های جرمی و اثر بخشی انواع آنها تا کنون به خوبی معرفی شده است. اما از نظر نحوه اجرا  و کاربرد هر یک از این انواع ، بسته به نوع سازه، منحصر به فرد می باشند. این نوع میرا گر ها اغلب نیاز به جرمی هنگفت داشته تا بتواند تاثیر گذار باشد. به همین رو، میرا گر های جرمی در سازه های بسیار بلند و پرهزینه توجیه پذیر و قابل اجرا می باشد ولی در دیگر سازه ها لزوما این چنین نمی باشد. هدف از این تحقیق پیشنهاد ایده طبقه میراگر تنظیم شده   TSD (Tuned Story Damper)می باشد  که یک حالت بهینه از این سیستم  است که نه تنها قابل اجرا است بلکه تکنولوژی آن در دست رس بوده و در سازه های متعارف نیز قابل استفاده باشد. در فصل اول  این تحقیق به اهداف تحقیق و تئوری پایه میراگر های جرمی  پرداخته می شود و در فصل دوم این تحقیق با انواع میراگر های جرمی  بروی سیستم یک درجه آزادی  آشنا می شویم  و به معرفی اجزاء آن پرداخته خواهد شد و نحوه بدست آمدن پارامتر های بهینه برای حالت های مختلف بارگذاری ارائه می شود  همچنین به بررسی میزان اثر گذاری هر یک از پارامتر های میراگر جرمی بر روی کارایی آنها پرداخته میشود. در فصل سوم  روش تحقیق شرح داده خواهد شد. اما در برخورد با سیستم های چند درجه آزادی و متقابلا تعداد مد های بیشتر که سازه ممکن است تحت هر یک از آنها در زلزله تحریک شود تنظیم میراگر های جرمی با محدودیت هایی مواجه می شود. به منظور بررسی اثر بخشی ایده طبقه میراگر سه سازه با تعداد طبقات ۶ ، ۱۵، و ۳۰ مورد تحلیل تاریخچه زمانی قرار گرفتند برای این تحلیل سه رکورد از سه زلزله طبس، السنترو و منجیل انتخاب شد و در نهایت پاسخ های تغییر مکان، برش پایه و لنگر پایه ساختمان های بدون طبقه میراگر و ساختمانهایی که در آنها از طبقه میراگر استفاده شده بود با یکدیگر مقایسه شدند. این مقایسه ها نشان می دهد که طبقه میراگر توانسته است حداکثر لنگر پایه و تغییرمکان ها را در زلزله های با مدت زمان زیاد در حد قابل قبولی کاهش دهد اما در کاهش برش پایه موثر نمی باشد  که در دو فصل آخر به طور مفصل به آن پرداخته شده است همچنین نشان داد که  کارایی آن برای اهداف متفاوت تغییر خواهد کرد که این اهداف در فصل آخر به طور کامل توضیح داده می شوند.

واژگان کلیدی

میراگر – میراگر جرمی- میراگر فعال- میراگر غیر فعال – میراگر پاندولی – طبقه میراگر

 

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                  صفحه

 

چکیده —————————————————————- ۱

فصل اول طرح مسئله

۱-۱ مقدمه ————————————————————- ۳

۱-۲-۱ تعاریف ———————————————————– ۵

۱-۲-۲ تاریخچه تحقیقات—————————————————- ۶

۱-۲-۳   پارامتر های بهینه میراگر———————————————– ۷

۱-۲-۴  شکل کلی معادلات پایه TMD غیر فعال———————————— ۹

۱-۲-۵  بهینه سازی   ————————————————— ۱۱

۱-۲-۶  قائده بهینه سازی  : ———————————————– ۱۸

۱-۲-۷   ملاحضات طراحی————————————————— ۲۲

۱-۲-۷-۱  در طراحی TMD چند هدف باید مورد توجه قرار گیرد————————— ۲۳

۱-۲-۷-۲  آزمایش ها و تائید————————————————– ۲۴

۱-۲-۷-۳  مثال های اجرایی————————————————– ۲۵

۱-۳  اهمیت و ضرورت تحقیق————————————————- ۲۶

۱-۴   اهداف تحقیق ——————————————————- ۲۶

۱-۵   روش تحقیق ——————————————————– ۲۷

اصطلاحات مورد استفاده—————————————————– ۲۹

جداول پارامتر های بهینه میراگر های جرمی—————————————– ۳۰

فصل دوم انواع میراگر جرمی

۲-۱-۱میرا گر جرمی تنظیم شده نیم فعال—————————————— ۳۵

۲-۱-۲ میرا گر های جرمی فعال ———————————————– ۳۷

۲-۱-۳  سیستم کنترل فعال————————————————— ۳۸

۲-۱-۴  سیستم چند  TMD————————————————– 39

۲-۲ میراگر های جرمی (TMD)از نظر نحوه اجرا ———————————— ۴۰

۲-۲-۱ میراگر جرمی جابجایی————————————————- ۴۰

۲-۲-۲ سیستم PTMD یا میراگر جرمی پاندولی  ———————————— ۴۱

مدل میراگر جرمی پاندولی تنظیم شده——————————————— ۴۲

۲-۲-۲-۱ مدل  تحلیلی PTMD و سازه یک درجه آزادی——————————- ۴۲

۲-۲-۲-۱-۱  مدل سازه  —————————————————- ۴۲

۲-۲-۲-۱-۲  مدلPTMD————————————————– 44

۲-۲-۲-۱-۳  مدل ترکیب سازه و PTMD—————————————– 47

۲-۲-۲-۱-۴  عملکرد سیستم PTMD   —————————————— ۵۱

۲-۲-۲-۱-۴-۱  حل تحلیلی مدل ترکیب سازه و PTMD. —————————— 51

۲-۲-۲-۱-۴-۲  اختلاف فاز————————————————– ۵۴

۲-۲-۲-۱-۴-۳  ضرایب بزرگنمایی جابجایی—————————————- ۵۷

۲-۲-۲-۱-۴-۴  ارزیابی سیستم PTMD بهینه————————————– ۶۳

۲-۲-۳ میراگر جرمی  مایع تنظیم شده——————————————– ۶۹

۲-۲-۳-۱  تئوری پایه—————————————————— ۶۹

۲-۲-۳-۲  ملاحضات طراحیپ————————————————- ۷۱

۲-۲-۳-۳  آزمایش و تائید  و پیاده سازی—————————————— ۷۱

۲-۲-۴  سیستم های TMD و منابع بار های دینامیکی——————————— ۷۲

۲-۳ مروری بر تعدادی از تحقیقات کاربردی گذشته: ———————————– ۷۵

۲-۳-۱ استفاده از الاستومر ها————————————————– ۷۵

۲-۳-۲ میراگر های جرمی چند درجه آزادی—————————————– ۷۷

۲-۳-۳  کارایی TMD ها در کنترل لرزش های پل———————————– ۸۲

۲-۳-۴ عملکرد لرزه ای TMD  ها در بهبود پاسخ قابهای فولادی متعارف قابهای ویژه————- ۸۵

۴-۵ نتیجه نهایی از این مطالعات و تحقیقات گذشته———————————— ۸۶

فصل سوم روش تحقیق (روش کار)

۳-۱ روش و طرح تحقیق  ————————————————— ۸۸

۳-۲ فرآیند  تحقیق  ——————————————————- ۸۸

۳-۲-۱  ارائه روش یا  ابزار  جدید با هدف توسعه و کمال یا توجیه اقتصادی و یا … از میراگر جرمی —– ۸۹

۳-۲-۱-۱ قسمت طبقه میراگر  ————————————————  ۰

۳-۲-۱-۲  سازه اصلی  —————————————————– ۹۱

۳-۲-۱-۳  محل جداسازی  ————————————————– ۹۱

۳-۲-۲  تعیین ساختمان های هدف و مدل ها  ————————————– ۹۲

۳-۲-۳ تحلیل   ———————————————————- ۹۲

۳-۲-۳-۱  تحلیل های خطی   ———————————————— ۹۲

۳-۲-۳-۲  تحلیل استاتیکی خطی   ——————————————— ۹۳

۳-۲-۳-۳  تحلیل دینامیکی خطی    ——————————————— ۹۴

۳-۲-۳-۴  تحلیل خطی شبه دینامیکی یا طیفی  ————————————- ۹۵

۳-۲-۳-۵  تحلیل خطی دینامیکی تاریخچه زمانی  ———————————— ۹۶

۳-۲-۳-۶  معرفی نرم لفزار سپ ۲۰۰۰  ——————————————- ۹۷

۳-۲-۴  انجام تحلیل بر روی مدل ها و نتیجه گیری   ———————————- ۹۸

فصل چهارم  استفاده از بار مرده طبقات به عنوان جرم  میراگر جرمی

۴-۱  کلیات استفاده از بار مرده طبقه به عنوان جرم میراگر جرمی ( طبقه میراگر)  —————– ۱۰۰

۴-۱-۱ طبقه میرا گر در ساختمان های با چند درجه آزادی  ——————————- ۱۰۰

۴-۱-۲جداسازی  ——————————————————— ۱۰۲

۴-۱-۳ چند نکته در مورد جدا ساز های لرزه ای برای استفاده از جدا ساز در طبقه میرا گر جرمی——– ۱۰۲

۴-۲ مدل سازی ———————————————————- ۱۰۳

۴-۲-۱ تحلیل تاریخچه زمانی ————————————————- ۱۰۴

۴-۲-۲ مدل سازی ساختمان ۱۵ طبقه ——————————————– ۱۰۷

۴-۲-۲-۱ طراحی ساختمان  به روش استاتیکی خطی و تحلیل —————————- ۱۰۷

۴-۲-۲-۲طراحی طبقه میرا گر جرمی  ——————————————– ۱۱۰

۴-۲-۲-۳مقایسه تغییر مکان های پاسخ های جابجایی ——————————— ۱۱۷

۴-۲-۲-۴مقایسه پاسخ های برش پایه در  کوک برای مد اول و دوم با ساختمان معمولی تحت زلزله های مختلف —— ۱۱۹

۴-۲-۲-۵ مقایسه پاسخ های لنگر پایه تحت زلزله های مختلف —————————- ۱۲۰

۴-۲-۲-۶   نمودار های تغییر مکان های نسبی حداکثر برای همه طبقات ———————- ۱۲۲

۴-۲-۲-۷ نمودار های جمع بندی  ———————————————- ۱۲۴

۴-۲-۳ مدل سازی ساختمان ۳۰ طبقه ——————————————– ۱۲۶

۴-۲-۳-۱طراحی به روش استاتیکی خطی و تحلیل ———————————– ۱۲۶

۴-۲-۳-۲ طراحی یک طبقه به عنوان طبقه میراگر ———————————— ۱۲۸

۴-۲-۳-۳مقایسه تغییر مکان های نسبی طبقات  سازه  ——————————— ۱۳۲

۴-۲-۳-۴  مقایسه برش های پایه ———————————————- ۱۳۵

۴-۲-۳-۵   مقایسه لنگر های پایه حداکثر —————————————– ۱۳۶

۴-۲-۳-۶   طراحی طبقه میراگر برای مد ۳ —————————————- ۱۳۷

۴-۲-۳-۶-۱   مقایسه تغیر مکان ها ی کوک برای  مد ۳ با سازه معمولی ——————— ۱۳۹

۴-۲-۳-۶-۲   مقایسه برش های پایه ——————————————– ۱۴۰

۴-۲-۳-۶-۳   مقایسه لنگر های پایه ——————————————– ۱۴۲

۴-۲-۳-۶-۴  جمع بندی پاسخ ها  ———————————————- ۱۴۳

۴-۲-۳-۷  اضافه کردن تعداد طبقات سیستم طبقه میراگر ——————————- ۱۴۵

۴-۲-۳-۷-۱  طرااحی طبقات میراگر و جداساز ها  ———————————— ۱۴۵

۴-۲-۳-۷-۲  مقایسه  تغییر مکان ها ——————————————– ۱۴۹

۴-۲-۳-۷-۳  مقایسه برش های پایه ——————————————– ۱۵۰

۴-۲-۳-۷-۴  مقایسه لنگرهای پایه ——————————————— ۱۵۱

۴-۲-۳-۷-۵   نمودار جمع بندی حداکثر برش پایه و لنگر پایه —————————- ۱۵۳

۴-۲-۴ مدل سازی ساختمان  ۶ طبقه ——————————————– ۱۵۴

۴-۲-۴-۱ طراحی طبقه میراگر و جداساز ها  —————————————- ۱۵۵

۴-۲-۴-۲ مقایسه تغییر مکان های نسبی طبقه  ۵  ———————————— ۱۵۸

۴-۲-۴-۳ مقایسه برش های پایه در هر دو جهت  ———————————— ۱۵۹

۴-۲-۴-۴ مقایسه لنگر های پایه ———————————————–  ۱۶۰

۴-۲-۴-۵ مقایسه نیروی پیچشی پی در جهت z  ————————————- ۱۶۱

۴-۲-۴-۵ جمع بندی پاسخ تحت زلزله در دو جهت  ———————————– ۱۶۲

۴-۲-۴-۶ نمودار های نهایی مقایسه نتایج تحت سه زلزله فقط در جهت x  ——————– ۱۶۳

فصل پنجم  تجزیه و تحلیل نتایج و نتیجه گیری

۵-۱ بازنگری فصل های گذشته ———————————————— ۱۶۶

۵-۲ اثر طبقه میراگر در ساختمان ۱۵ طبقه —————————————– ۱۶۸

۵-۳  اثر  یک طبقه میراگر در ساختمان ۳۰ طبقه ————————————- ۱۷۰

۵-۴  اثر  ۹ طبقه میراگر در ساختمان ۳۰ طبقه  ————————————– ۱۷۳

۵-۵  اثر  طبقه میراگر در ساختمان ۶  طبقه —————————————- ۱۷۵

۵-۵-۱   بررسی پاسخ ها برای تحلیل در دو جهت ———————————— ۱۷۵

۵-۵-۲   بررسی پاسخ ها برای تحلیل در یک جهت ———————————– ۱۷۶

۵-۵-۳   تیجه گیری کلی برای ساختمان ۶ طبقه در هر دو حالت ————————— ۱۷۶

۵-۶  بحث و نتیجه گیری —————————————————- ۱۷۷

۵-۶-۱ هدف کاهش چه نوع نیرویی است —————————————– ۱۷۷

۵-۶-۲ هدف حذف ریسک افزایش نیرو ها ناشی از تشدید در مد اول  ———————— ۱۷۷

۵-۶-۳ تامین سختی و میرایی و سیستم جداساز ————————————– ۱۷۸

۵-۶-۴    انتخاب مد کوک شدن باید با شناخت کافی از زلزله های منطقه و اثرات ایستگاه انجام شود. ——— ۱۷۸

۵-۷   پیشنهاد برای تحقیقات بعدی ——————————————— ۱۷۹

مراجع—————————————————————– ۱۸۱

 

 

» ايميل خود را صحيح وارد كنيد. بعد از پرداخت موفق ، لينك دانلود به ايميل شما ارسال خواهد شد .
» بعد از درج ايميل بر روي گزينه "خريد آنلاين محصول" كليك كنيد تا به صفحه پرداخت آنلاين منتقل شويد .
» درج شماره تلفن همراه در مواقع لزوم فرآیند پیگیری خرید را ساده تر می کند .





ارسال نظر برای این مطلب

تاکنون هیچ نظری ارسال نشده

اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر ارسال می‌کنید.

لامپ رشد گیاه | بازار ال ای دی